تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
لاهوتی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

۱۷ استاندار شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شوند/ قانون هم‌ترازی شامل شهردار تهران نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی، می‌گوید قانون منع به کارگیری بازنشستگان جز جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شهدا شامل افراد دیگر نمی‌شود و معاونان وزرا، مدیران، استانداران و شهردار تهران پس از تایید این قانون باید ظرف مدت زمان 60 روز از سمت خود کنار بروند.
قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل معاونین وزرا و استانداران هم می‌شود/ شهردار تهران ظرف 60 روز باید جابجا شود
رویداد۲۴ قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اصلاح آن، حواشی بسیاری را به همراه داشته است. در حالی که بسیاری از اقشار جامعه از این طرح ابراز خوشحالی و رضایت دارند، به نظر می‌رسد مدیران سن و سال‌دار، رضایت چندانی از این قانون نداشته باشند. با اینهمه گویا تبصره‌ها و استثناءها می‌تواند خبر خوبی برای منتقدان قانون باشد. بنابراین باید دید این قانون نیز تا چه میزان لازم الاجرا خواهد بود و با عدم رعایت قانون در این خصوص، چه برخوردی صورت می‌گیرد.

پس از تصویب این قانون، مشمولین طرح باید در مدت زمان 60روز از سمت خود کنار بروند

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با رویداد۲۴، با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان و آیا قانون در این مورد استثناء‌هایی را هم در نظر گرفته است یا خیر؟ گفت: زمانی که این مصوبه در شورای نگهبان تایید و در مجلس تبدیل به قانون شود، از زمان اجرایی شدن آن، مشمولان این طرح وظیفه دارند ظرف مدت زمان 60 روز از کار خود خارج شوند. در ماده 71 قانون اساسی معاونان وزرا، استانداران جز استثناها بودند و حتی  جامعه ایثارگران هم این مشمول این طرح نمی‌شدند و به نوعی استثنا بودند. اما اکنون نه تنها معاونان وزرا و استاندارن مشمول این طرح می‌شوند، بلکه بخشی از جامعه ایثارگران نیز شامل این طرح می‌شوند. اکنون فقط جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شهدا مشمول طرح عدم بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.

قانون هم‌ترازی شامل استانداران و شهردار تهران نمی‌شود

لاهوتی در پاسخ به سوالی که قانون هم‌ترازی چگونه برای مدیران اعمال می‌شود، گفت: قانون هم‌ترازی که در گذشته داشتیم باعث شده بود تا به طور مثال حتی معاون استاندار هم خود را هم‌تراز عنوان می‌کرد. اکنون دیگر تحت هیچ شرایطی افراد بازنشسته نمی‌توانند از طریق قانون هم‌ترازی مشغول به خدمت شوند و دولت نیز این اجازه را نخواهد داد و تمامی افرادی که شامل این طرح هستند باید ظرف 60 روز از سمت و جایگاه خود کناره‌گیری کنند.

شهردار تهران باید در مدت زمان 60 روز جابجا شود
 
عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه اکنون حدود 17 نفر از استانداران و برخی از معاونان وزرا شامل طرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: شخصا آمار دقیقی ندارم اما فکر می‌کنم مجلس آمار دقیقی از مشمولین داشته باشد. استانداران و معاونان وزرا نیز شامل این طرح می‌شوند و بعد از تایید آن در شورای نگهبان، باید ظرف 60 روز از سمت خود کنار بروند. شهردار تهران نیز تا پیش از این شامل هم‌ترازان می‌شد اما از این به بعد شامل هم‌ترازان نمی‌شود و باید از جایگاه خود جابجا شود. البته فعلا منتظر هستیم تا شورای نگهبان این مصوبه را بررسی کند و اگر ایرادی به آن وارد بود آن را اعلام کنند. اما اگر شورای نگهبان این قانون را تایید کند شهردار تهران نیز شامل این طرح می‌شود و باید ظرف مدت 60 روز از شهرداری تهران کناره‌گیری کند، باید این نکته را هم اضافه کنم که در خصوص اجرایی شدن این طرح هیچ گونه لابی و رانتی در کار نخواهد بود و مجلس به شدت با بی قانونی در این رابطه برخورد خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
1
1
بنظر می رسد قانون منع بکارگیری شامل اعضای شورای اسلامی شهر و روستا می گردد افراد بازنشسته نمی توانند کاندیدای شورای اسلامی شهر و روستا شوند زیرا شورای شهر هم دارای شخصیت حقوقی مستقل است و هم یک موسسه عمومی است
علی کرم جلیل پیران وکیل دادگستری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
2
بنظر می رسد قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل اعضای بازنشسته شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می گردد زیر شورای شهر و روستا یک موسسه عمومی غیر دولتی است باید از شوراها خداحافظی کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان