تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
وکیل دانشجویان بازداشتی:

یک سال و نیم زندان برای دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه/ دولت فقط به تلاش در مرحله تجدید نظر بسنده نکند

امیر رئیسیان، وکیل تعدادی از دانشجویان پرونده‌دار دی ماه، درباره پرونده‌های قضائی دانشجویان گفت: «دولت نمی‌تواند بگوید که ما پیگیری کردیم ولی در مرحله بدوی امیدی نداریم و پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر قرار است نتیجه بدهد و این یعنی ما همه احتمالات و شانس‌ها را برای نهایت پرونده بگذاریم. حال شاید نتیجه نداد؛ آنگاه ما با یک حکم قطعی که آن را هیچ کاری نمی‌توان کرد، طرف هستیم».

یک سال و نیم زندان برای دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه/ دولت فقط به تلاش در مرحله تجدید نظر بسنده نکند

رویداد۲۴-امیر رئیسیان، وکیل تعدادی از دانشجویان پرونده‌دار دی ماه، درباره پرونده‌های قضائی دانشجویان گفت: «من درحال‌حاضر رسما وکالت خانم حسین‌زاده را بر عهده دارم و در برخی پرونده‌های دیگر در مرحله تجدیدنظر اعلام وکالت خواهم کرد. اساسا احکام دانشجویانی که الان صادر یا منتشر شده دو دسته اصلی است».

او افزود: «یک دسته درباره پرونده‌های دی ماه مثل پرونده خانم حسین‌زاده است که البته در حکم او به مسائلی غیر از دی‌ماه هم اشاره شده است؛ به این معنی که تجمع درمورد طرح کارورزی که دانشجویان معتقد بودند این طرح بیگارورزی است و هیئت دولت هم از این طرح عقب‌نشینی کرد و در حکم ایشان به این هم اشاره شده است».

این وکیل دادگستری عنوان کرد: «دسته دیگری از احکام مربوط به پرونده‌هایی است که تحقیقات و شروع آنها به پیش از این ماجرا مربوط بوده که به فعالیت‌های صنفی و دانشجویی در محیط دانشگاه برمی‌گردد. آنها احکام دیگری است ولی در همین مقطع زمانی احکامشان صادر شده و یک سال یا یک‌سال‌و‌نیم احکامی است که صادر شده است».

رئیسیان در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری‌های دولت و مجلس در این پرونده‌ها گفت: «وزارت علوم مدعی است که پیگیری کرده است و با دانشجویان یا نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم جلساتی را داشته‌اند اما اینکه از قوه قضائیه پیگیری کردند و مذاکرات و جلساتی داشته یا نداشته‌اند، چیزی است که به خود موکلان یا به بنده مستندی ارائه نشده است».

وکیل دانشجویان بازداشتی با اشاره به اظهارات شهیندخت مولاوردی گفت: «من دیدم که خانم مولاوردی گفته‌اند دولت پیگیری‌هایی انجام داده و ما در مرحله تجدیدنظر نتیجه این پیگیری‌ها را خواهیم دید و این حرف یک مقدار نگران‌کننده‌تر است. فرض کنید این پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر هم هیچ نتیجه‌ای ندهد و این یعنی ما همه مراحل را به امید پیگیری از دست می‌دهیم و آنگاه با یک حکم قطعی روبه‌رو خواهیم بود و آن‌موقع چه‌کار می‌شود کرد!»

او افزود: «اینکه ما بگوییم امیدواریم که پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر جواب بدهد، من هم به‌عنوان یک وکیل امیدوارم دفاعیاتی که در مرحله تحقیقات و دادسرا و مرحله بدوی شنیده نشده در مرحله تجدیدنظر شنیده شود». رئیسیان گفت: «دولت نمی‌تواند بگوید که ما پیگیری کردیم ولی در مرحله بدوی امیدی نداریم و پیگیری‌ها در مرحله تجدیدنظر قرار است نتیجه بدهد و این یعنی ما همه احتمالات و شانس‌ها را برای نهایت پرونده بگذاریم. حال شاید نتیجه نداد؛ آنگاه ما با یک حکم قطعی که آن را هیچ کاری نمی‌توان کرد، طرف هستیم».

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان