تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
رحیمی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روحانی چند ماه تلاش کرد تا به محصوران روزنامه برسد!/ برای گزارش اقدامات رفع حصر معذوریت وجود دارد

رحیمی گفت: در جلسه با رییس جمهور در خصوص محصورین انتخابات سال 88، سه نفر از نماینده‌ها طرح موضوع کردند و آقای روحانی به همین حد بسنده کرد که ما برای رفع این موضوع، اقداماتی را داشته‌ایم و شاید لازم ندانستیم که گزارش آن را به مردم بدهیم و معذوریت‌هایی در این رابطه بوده است.
11111111111111111111
رویداد۲۴ محمد آیتی: دولت نزدیک به اصلاح‌طلب و مجلس اصلاح‌طلب هم چندان نتوانست رابطه قوه مقننه و مجریه را خوب کند و بعید است بتوان سالانه یک دیدار رییس جمهور با نمایندگان اصلاح‌طلب را به منزله رابطه مناسب قوا توصیف کرد. با این حال دیدار اعضای فراکسیون امید با روحانی برگزار شد و آنگونه که نمایندگان گفته‌اند هم روحانی در آن جلسه گلایه کرده بود هم نمایندگان اصلاح‌طلب. نکته مهم آنکه با وجودی که در دو سه روز گذشته از احتمال رفع حصر سخن گفته می‌شد، علیرضا رحیمی می‌گوید روحانی گفته است چندین ماه تلاش کرده تا روزنامه به دست محصوران برسد!

علیرضا رحیمی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص جلسه فراکسیون امید با رییس جمهور و گلایه‌هایی که از هر دو سوی مطرح شد، گفت: جلسه فراکسیون امید با آقای رییس جمهور برگزار شد و در آن گلایه‌هایی از هر دو سمت به یکدیگر مطرح شد. اعضای فراکسیون امید مجلس در وهله اول از آقای روحانی گله کردند که چرا وقت بیشتری را برای مشورت و تعامل با آن‌ها در نظر نگرفته است و چرا به نمایندگان برای بیان مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود، وقت‌هایی را به صورت انفرادی نمی‌دهند. از طرف آقای روحانی هم در خصوص اینکه چرا نمایندگان در بررسی لوایح دولت تاخیر می‌کنند و حتی رای‌های منفی به برخی لوایح دولت می‌دهند و اینکه تحقق بعضی وعده‌های رییس جمهور منوط به مصوبات مجلس بوده که به سرانجام نرسیده و دست دولت بسته مانده است، گلایه‌هایی مطرح شد.

عضو هیات رییسه مجلس در رابطه با اینکه چه صحبت‌هایی درباره موضوع حصر به میان آمد، افزود: در خصوص محصوران انتخابات سال 88، سه نفر از نماینده‌ها طرح موضوع کردند و آقای رییس جمهور به همین حد بسنده کرد که ما برای رفع این موضوع، اقداماتی را داشته‌ایم و شاید لازم ندانستیم که گزارش آن را به مردم بدهیم و معذوریت‌هایی در این رابطه بوده است. ولی اشاره داشتند که هرچه در توان داشتند برای این مسئله خرج کردند و اینکه مثلاً ماه‌ها زمان برد تا بشود روزنامه‌ای را به دست محصوران رساند. آقای رییس جمهور گفتند برای رفع این موضوع، تلاش‌ها هیچ‌گاه متوقف نشده و همچنان تحرکات ادامه دارد.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به اینکه آیا دلیل اصلی تشکیل این جلسه، ترمیم کابینه بوده است، گفت: جلسه ما، جلسه سالیانه فراکسیون بود منتها تعیین زمان قطعی آن کمی با تاخیر مواجه شد. سال‌های گذشته هم هیات رییسه فراکسیون امید با آقای رییس جمهور دیدار کردند و خود اعضای فراکسیون هم در سال 96 یک نوبت دیدار با رییس جمهور داشتند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان