تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

ارزش سهام بورس چین کاهش یافت

به دنبال تهدید آمریکا برای اعمال تعرفه های تازه بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای تولیدی و وارداتی از چین، ارزش سهام بورس این کشور امروز پنجشنبه کاهش یافت.
ارزش سهام بورس چین کاهش یافت


رویداد۲۴ سازمان تبادلات سهامی چین روز پنجشنبه در تارنمای خود از کاهش ارزش سهام در بازارهای اوراق بهادار این کشور از 1.5 تا 2.8 درصد به دلیل شدت گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا خبر داد.
آمریکا نام دهها شرکت چینی را در فهرست نظارتی شدیدی قرار داده است که دسترسی آنها به بازار آمریکا را به دلیل تهدید بودن برای امنیت ملی محدود می کند.
همزمان گزارش حاکی است که ارزش سهام در بازار شانگهای یکی از دو بازار مهم اوراق بهادار این کشور امروز 2.5 درصد کاهش یافته که بیشترین میزان ریزش در ماه جاری میلادی است.
این در شرایطی است که روز چهارشنبه نیز با تهدیدهای آمریکا برای تعرفه های بیشتر، این بازار 1.5 درصد کاهش ارزش سهام را تجربه کرد.
'وو کان' از کارشناسان بازار 'شانشان' در شانگهای می گوید که چین هنوز نتوانسته است به اندازه کافی برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا اقدام کند و برای همین بازار در شوک بسر می برد و سهام ریزش می کند.
اما در شهر 'شن جن' که بازار دوم اوراق بهادار چین محسوب می شود شاخص سهام برخی از شرکت ها بین 5 تا 7 درصد کاهش یافته است.
در این منطقه نیز به طور میانگین سهام شرکت ها بین 1.5 تا 2.8 درصد کاهش یافته است و سرمایه گذاران با نگرانی اوضاع را دنبال می کنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: چین ، امریکا ، بورس ، تعرفه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان