تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

عدم ارتباط روحانی با مردم برای کشور خطرناک است/ رییس جمهور به مجلس بی‌احترامی کرد

نماینده نجف‌آباد می‌گوید: سکوت اخیر رییس جمهور و عدم ارتباطش با مردم برای کشور خطرناک است زیرا این حس در جامعه بوجود آمده که دولت کاری نمی‌کند.
1111111111111111
رویداد۲۴ محمد آیتی: در جلسه علنی روز چهارشنبه علی لاریجانی رییس مجلس، اعلام وصول سوال ۸۰ نماینده از رییس جمهور را قرائت کرد. طبق اصل ۸۸ و ماده ۲۱۲ آیین‌نامه اگر بیش از یک چهارم نمایندگان تقاضای سوال از رییس جمهور را داشته باشند، سوال باید اعلام وصول شود و حال این اتفاق افتاده و حسن روحانی حداکثر یک ماه فرصت دارد در مجلس جوابگوی سوالات نمایندگان باشد.

یکی از افرادی که طرح سوال از رییس جمهور را امضا کرده، ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: یکی از انتقادات اساسی که بسیاری از همکاران به شخص آقای رییس جمهور وارد می‌دانند این است که چرا ایشان در این شرایط کشور با مردم صحبت نمی‌کنند؟ به هر حال آقای رییس جمهور باید گزارش دقیقی از فعالیت و کارهایی که انجام دادند و می‌خواهند انجام دهند را به مردم ارائه دهند. وقتی آقای روحانی با مردم مسائل کشور را درمیان نمی‌گذارد آن‌ها فکر می‌کنند دولت تنبل است و کاری را پیش نمی‌برد. چه اشکال دارد که شخص رییس جمهور صادقانه موضوعات مختلف کشور را به اطلاع مردم برساند و بگوید چه تلاش‌هایی شده و چه کارهایی در دست اجراست.

او افزود: امروز آقای رییس جمهور باید خلاءها و نقاط ضعف را بگوید تا اگر کمکی از دست مردم، مجلس و قوه قضاییه ساخته است آ‌‌ن‌ها به میدان بیایند. فکر می‌کنم طرح سوال از رییس جمهور که با ۸۰ امضا اعلام وصول شد فرصت خوبی است تا آقای روحانی به مجلس بیاید و برنامه‌های خود و حتی کارهایی که انجام دادند را به نمایندگان که برآمده از رای مردم هستند توضیح دهند.

نیامدن رییس جمهور به مجلس، بی‌احترامی بود

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به اینکه آیا شما پس از سوال از رییس جمهور به دنبال طرح عدم کفایت ایشان هستید یا خیر، گفت: ما می‌خواهیم فرصتی را در اختیار رییس جمهور بگذاریم که با مردم حرف بزند و برنامه‌های آتی خود را برای نمایندگان و مردم تبیین کند و اگر خبر امیدوارکننده‌ای دارند به اطلاع مردم برسانند. بنده سکوت اخیر رییس جمهور و عدم ارتباطش با مردم را برای کشور خطرناک ارزیابی می‌کنم زیرا این حس که در جامعه بوجود آمده که دولت کاری نمی‌کند، باعث بی‌اعتمادی هرچه بیشتر مردم به دولت خواهد شد. سوال از رییس جمهور گام اول نمایندگان است ولی باید بدانید که قبل از طرح سوال، ۱۸۷ نماینده از رییس جمهور خواستند بدون آنکه این طرح به هیات رییسه برود خود ایشان به میان نمایندگان بیایند و گزارشی از اوضاع کشور را ارائه کنند که ایشان این کار را نکرد و به نظر من این یک بی‌احترامی بزرگ به مجلس بود و باعت دلخوری بسیاری از نمایندگان شد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما نمایندگان تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد که به دولت کمک کنیم و امیدواریم با تدابیر رهبری و کمک دیگر قوا، دولت در آینده موفق‌تر عمل کند. البته خبرهایی هم به ما رسیده که دولت اقدامات خوبی را انجام داده ولی چون بیان نشده مردم در جریان نیستند که این ضعف دولت است. در روزهای گذشته بسیاری از مردم از نمایندگان خود خواستند اقدامی را انجام دهند که واقعیت‌های جامعه بیش از پیش روشن شود. ما هم وظیفه شرعی داریم که بر دولت نظارت داشته باشیم و این طرح سوال، در همین راستا بود که امیدوارم آقای رییس جمهور از این فرصت به نحو احسن برای ارائه گزارش خود به مجلس و مردم استفاده کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان