تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
مسئول هیأت موتورسواری بانوان البرز:

از مرز می‌گذرم تا سدها را بشکنم/ هرجا رفتم گفتند برایت مجوز صادر نمی‌کنیم چون گواهینامه نداری!

ندا جعفرپور سوار بر موتور با پیام صلح و دوستی و آرزوی صدور گواهینامه موتورسواری برای زنان کشور از مرزها عبور می‌کند.
از مرز می‌گذرم تا سدها را بشکنم/ هرجا رفتم گفتند برایت مجوز صادر نمی‌کنیم چون گواهینامه نداری!
رویداد۲۴ رشته موتورسواری درحالی در بین زنان ایرانی درحال گسترش است که هنوز صدور گواهینامه موتورسواری برای آنان با ممانعت مواجه است، ندا جعفرپور اما با حرکتی نمادین سوار بر موتور کراس از مرز ایران خواهد گذشت تا به گفته خودش با عبور از مرز سدها را بشکند. 

پیام او در این سفر صلح و دوستی است، پیامی که شاید دامن‌گیر مسئولان شود و نتیجه‌اش اجازه صدور گواهینامه موتورسواری برای زنان کشورمان، زنانی که با عنصر شجاعت و استمرار آنقدر بر سر خواسته‌هایشان ایستادند تا به صدور مجوز موتورسواری در پیستهای رسمی کشور رسیدند و چه بسا در آینده به یک گواهینامه موتورسواری در کیف دستی‌شان هم دست یابند.

جعفرپور درباره انگیزه و هدفش از انجام سفر با موتور کراس و عبور از مرز کشور گفت: اولین هدفم گردشگری بوده اما از طرفی می‌خواهم این سد شکسته شود. درست مثل حرکتی که سال ۹۴ با همایش موتور سواری بانوان انجام دادیم و منجر به این شد که دو سال بعد در مهر ۹۶ موتورسواری زنان در پیست آزادی آزاد شد و مسئولین آن را به رسمیت شناختند، حالا شاید با این استارت دو سال دیگر شاهد گرفتن گواهینامه موتور سواری برای زنان کشورمان باشیم، بازهم می‌گویم هدفم کنار زدن سدهایی هست که در این زمینه وجود دارند.

مسئول هیات موتورسواری بانوان البرز همچنین در مورد مشکلات انجام سفرش افزود : من هر کجا رفتم، گفتند ما نمی‌توانیم مجوزی برای کار تو صادر کنیم، چرا ؟ چون گواهینامه‌ای وجود ندارد و اگر اینکار را انجام بدهیم خودمان را زیر سؤال برده‌ایم. از طرفی هم چون بار اول هست که با چنین رویدادی مواجهه می‌شوند همه خودشان را کنار می‌کشند چون نمی‌دانند با چه چیزی مواجهه خواهند شد، من حتی قصد داشتم با سازمان گردشگری هماهنگی کنم که آن‌هم نشد، در نهایت با هماهنگی هیات موتورسواری البرز و فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتور سواری این حرکت گردشگری و نمادین انجام  شد.

جعفرپور که شاید اولین بانوییست که  قصد عبور از مرز ایران را سوار بر موتور کراس کرده، در مورد نحوه سفر و مسیری که طی خواهدکرد گفت : من آغاز سفرم را از شهر مقدس مشهد شروع کردم و در پایان نیز به این شهر مقدس بازخواهم گشت. مسیر سفرم به این شکل خواهد بود که از مشهد به تبریز و از آنجا به مرز جلفا می روم از آنجا با موتور از مرز ایران به مقصد کشور ارمنستان عبور خواهم کرد، از ارمنستان به گرجستان و اگر بتوانم از آنجا به ترکیه خواهم رفت و همین مسیر را برخواهم گشت و با خود پیام صلح و دوستی را به همه‌جا خواهم برد، من از مرزها خواهم‌گذشت تا سدها را بشکنم.

لازم به ذکر است ندا جعفرپور ۴ سال مسئول هیات موتور سواری بانوان البرز، یک سال مسئول هیات جودو شهرستان کرج و ۷سال نایب رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی شهرستان طالقان بوده است، همچنین او برای اولین بار همایش موتورسواری زنان با عنوان " زن و انقلاب " را سال 93 برگزار کرد. این اولین همایش موتورسواری زنان ایران پس از انقلاب اسلامی بوده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
شیر البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
با سلام و درود فراوان بر همه دوستان عزیزم خیلی خوشحال و خرسند هستم که یکی از همشهریان خوبم دست به این کاره مهم و زیبا زده است و امیدوارم که به اون هدف ارزشمند خود که دستیابی همه ی بانوان کشورم به گواهینامه موتور میباشد,,برسد انشاالله...آرزوی موفقیت برایتان دارم ......
ارادتمند بابک طالقانی
سمیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
1
با سلام و آرزوی موفقیت برای ندای عزیزم ، ما میتوانیم .......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
0
0
زن چه به متور سواری زنا باید بچه بیارند وکار خونه انجام بدهند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان