تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

استقبال واشنگتن از تصمیم آلمان برای ممانعت از انتقال پول ایران

سفیر آمریکا در آلمان از تصمیم بانک مرکزی این کشور برای تغییر قوانین مالی‌اش به منظور ممانعت از انتقال پول ایران استقبال کرد.

 رویداد۲۴بانک مرکزی آلمان در حال تغییر شروط و قوانین خود به گونه‌ای است که انتقال نقدی پول ایران را که در یک حساب بانکی در هامبورگ ذخیره است، پیچیده یا حتی متوقف می‌کند.

ایران به تازگی از بانک تجارت ایران - اروپا شعبه هامبورگ خواسته است تا 300 میلیون یورو از دارایی‌هایش را از این بانک به صورت نقدی به تهران منتقل کند. مقامات آلمانی ماه‌هاست که در حال بررسی این درخواست هستند و در این میان واشنگتن به سختی تلاش کرد تا آلمانی‌ها را برای جلوگیری از این انتقال متقاعد کند.

اعلام تغییرات در شروط تجاری که از 25 اوت اجرایی می‌شود به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا مانع از انتقال نقدی پول در صورتی شود که تضمینی درخصوص محل هزینه پول وجود ندارد؛ اینکه آیا برای حمایت از تروریسم صرف می‌شود، برای پولشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به علاوه اینکه موجب نقض تحریم‌ها میشود یا نه.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین به آسوشیتدپرس در این باره گفت: ما از شرکای آلمانی‌مان در دولت این کشور تشکر می‌کنیم که درک کردند باید دست به اقدام بزنند. فعالیت‌های مخرب ایران در اروپا یک نگرانی برای ما به شمار می‌آید.

بنابر این گزارش، مسئله انتقال نقدی پول از هامبورگ به ایران به یک چالش برای آلمان تبدیل شده است که از طرفی خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران و روابط اقتصادی‌اش با این کشور است و از طرفی دیگر یک متحد برای آمریکا محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای اعلام کرد که قصد بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران را دارد. این مسئله به‌ویژه برای اروپایی‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند موجب نگرانی شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان