تاریخ انتشار: ۰۱:۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

"کریستوفر رابین" به پای فیلم تام کروز نرسید / ششمین "مأموریت: غیرممکن" 329.5 میلیون دلاری شد

فیلم ششم مجموعه سینمایی "مأموریت: غیرممکن" در دومین آخر هفته اکران در آمریکای شمالی رقبای تازه‌نفس خود را شکست داد.

رویداد۲۴ فیلم "مأموریت: غیر ممکن - سقوط" (یا "مأموریت: غیر ممکن – بارش رادیواکتیو" / Mission: Impossible — Fallout) از شرکت پارامونت در دومین آخر هفته اکران در ایالات متحده و کانادا تنها با 43 درصد کاهش روبرو شد و با 35 میلیون دلار فروش در 4395 سینما در فاصله روزهای جمعه تا یکشنبه، بار دیگر بر صدر جدول فروش تکیه زد. این در حالی است که فیلم زنده/انیمیشن "کریستوفر رابین" (Christopher Robin) از شرکت دیزنی، در اولین آخر هفته اکران در 3602 سینما 25 میلیون دلار به دست آورد و فیلم دوم شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "مأموریت: غیر ممکن - سقوط" یک پیروزی بزرگ برای پارامونت و ستاره آن تام کروز است. فیلم ششم این مجموعه سینمایی اکشن/جاسوسی کمترین کاهش فروش هر فیلم این مجموعه در هفته دوم نمایش را به نام خود ثبت کرد. فیلم در سطح بین‌المللی 76 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود را در این سطح به 205 میلیون دلار رساند. مجموع فروش جهانی "مأموریت: غیرممکن 6" 329.5 میلیون دلار شده است.

از ابتدای سال 2018 تاکنون، این تنها دومین بار است که فیلمی از دیزنی در اولین آخر هفته اکران نتوانست صدرنشین جدول فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی شود. در ماه مارس نیز، فیلم فانتزی – ماجرایی "چین‌ دادن زمان" (Wrinkle in Time) با 33.1 میلیون دلار بعد از فیلم ابرقهرمانی "بلک پنتر"/"پلنگ سیاه" (Black Panther) دیگر تولید دیزنی در رده دوم جدول قرار گرفت.

"کریستوفر رابین" همچنین کم‌ترین فروش افتتاحیه فیلمی از دیزنی در سطح ملی از تابستان 2016 تاکنون را رقم زد، البته بدون در نظر گرفتن فیلم‌های مستند. در اوایل ژوئیه 2016، "بی‌اف‌جی" (The BFG) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سه روز اول اکران 18.8 میلیون دلار فروخت.

پیش از اکران "کریستوفر رابین" که با الهام از قصه کودکانه کلاسیک وینی پو ساخته شده است، پیش‌بینی شده بود که این فیلم در سه روز اول نمایش بیش از 28 میلیون دلار به دست بیاورد. هزینه تولید فیلم بدون محاسبه هزینه تبلیغات آن حدود 70 میلیون دلار بوده است.

"کریستوفر رابین" در سطح بین‌المللی در 18 بازار اول پنج میلیون دلار فروش داشت. فروش جهانی فیلم تاکنون حدود 30 میلیون دلار بوده است. دیزنی انتظار دارد فیلم در بریتانیا، استرالیا و ژاپن، جاهایی که وینی پو بسیار محبوب است، عملکرد خوبی داشته باشد.

یوان مگرگور در فیلم خانوادگی "کریستوفر رابین" به کارگردانی مارک فورستر نقش کریستوفر رابین مردی فرسوده از کار و پراسترس را بازی می‌کند که قدرت تخیل خود را از دست داده است. همه چیز زمانی تغییر می‌کند که او با دوستان دوران کودکی‌اش شامل وینی پو، پیگلت، اییور، تیگر و بقیه گروه که به شکلی جادویی از "100 آکر وود" ظاهر شده‌اند، برخورد می‌کند. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A داده‌اند.

از سوی دیگر، خبر خوب برای دیزنی این بود که "بلک پنتر" روز شنبه از مرز 700 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی گذشت و بعد از "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود" (Star Wars: The Force Awakens) دیگر فیلم دیزنی و "آواتار" (Avatar) از شرکت فاکس، تنها سومین فیلمی است که در این بازار به چنین موفقیتی دست پیدا می‌کند.

در میان دیگر فیلم‌هایی که از پنجشنبه پیش در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفتند، فیلم زنانه "جاسوسی که من را رها کرد" (The Spy Who Dumped Me) از شرکت‌های لاینزگیت و ایمجین اینترتینمنت توانست با 12.3 میلیون دلار فروش در 3111 سینما در رده سوم جدول قرار بگیرد.

این اکشن کمدی درجه R را سوزانا فوگل کارگردانی کرده است و میلا کونیس و کیت مکینون در آن بازی می‌کنند. داستان درباره دو دوست است که وقتی یکی از آن‌ها پی می‌برد دوست پسر سابقش یک جاسوس است، گرفتار یک توطئه بین‌المللی می‌شوند. جاستین ثرو، جیلیان اندرسن، حسن مینهاج و سام هیوگان دیگر بازیگران این فیلم هستند که هزینه تولید آن 40 میلیون دلار بوده است.

در همین حال، تریلر علمی تخیلی "تاریک‌ترین ذهن‌ها" (The Darkest Minds) از شرکت فاکس با 5.8 میلیون دلار فروش در 3127 سینما در رده هشتم قرار گرفت. این پروژه 34 میلیون دلاری را جنیفر یو نلسن کارگردان تحسین‌شده دو فیلم آخر "پاندای کونگ فو کار" ساخته است.

داستان فیلم درباره گروهی نوجوان است که به طرز اسرارآمیزی قابلیت‌های جدید پیدا کرده‌اند و از سوی دولت یک تهدید اعلام و بازداشت شده‌اند. روبی (آماندلا استنبرگ) 16 ساله می‌گریزد و به همراه دیگر نوجوانان به نیروی مقاومت می‌پیوندد. مندی مور، برادلی ویتفورد، هریس دیکنسن، پاتریک گیبسن و گوئندولین کریستی از دیگر بازیگران "تاریک‌ترین ذهن‌ها" هستند.

هر دو فیلم "جاسوسی که من را رها کرد" و "تاریک‌ترین ذهن‌ها" در سینمااسکور درجه متوسط B گرفته‌اند.

چهارمین فیلمی که از پنجشنبه به‌طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شد مستند "مرگ یک ملت" (Death of a Nation) به کارگردانی دینش دوزا فیلمساز محافظه‌کار و جنجالی است که در حمایت از دونالد ترامپ ساخته شده است. این فیلم در 1005 سینما حدود 2.3 میلیون دلار فروخت. رئیس جمهور آمریکا اوایل سال 2018 بعد از این که دوزا برای تخطی از قوانین مالی مجرم شناخته شد، او را بخشید

"آمریکای هیلاری: تاریخ پنهان حزب دموکرات"، مستند قبلی دوزا تابستان 2016 با چهار میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و بعدها برنده چهار جایزه تمشک طلایی شد.

"مرگ یک ملت" در سینمااسکور درجه A دریافت کرده است - سازندگان فیلم به این سرویس نظرسنجی پول دادند، چرا که سینمااسکور تنها فیلم‌هایی را بررسی می‌کند که در مکان‌های مشخص روی پرده هستند - در حالی که فعلاً صفر درصد نظر مثبت منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز را کسب کرده است.

در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل اکران شدند، فیلم پرستاره و موزیکال "ماما میا! دوباره شروع شد" (Mamma Mia! Here We Go Again) و اکشن درجه R "اکولایزر 2" (The Equalizer 2) از شرکت سونی با بازی دنزل واشنگتن در رده‌های چهارم و پنجم جدول قرار گرفتند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، گیشه ، اکران
نظرات شما
پیشخوان