تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

عبدالفتاح سلطانی به روایت موکل/ انسانی کم‌نظیر

احمد شیرزاد یکی از موکلان عبدالفتاح سلطانی می‌گوید امیدوار است قوه قضاییه بار دیگر پرونده او را دادرسی کند.
عبدالفتاح سلطانی به روایت موکل/ انسانی کم‌نظیر

رویداد۲۴ اگر بنا باشد نامی از وکلای حقوق بشر برده شود، نام عبدالفتاح سلطانی این روزها بیشتر در خاطر می‌آید. تصویر غم‌زده او در مراسم ختم دخترش در حالی که کنار علیرضا رجایی با چهره‌ای نصفه و نیمه نشسته بود، دل خیلی‌ها را به درد آورد. عبدالفتاح سلطانی سرنوشت عجیبی دارد، اگرچه اکنون در زندان است اما کسی که حکم او را امضا کرد هم چند سلول آن طرف‌تر است تا زمان ثابت کند اگرچه به تقدیر می‌رود اما به تقصیر نیز می‌ایستد. نام سلطانی به پرونده‌های عجیب گره خورده است؛ پرونده‌‎هایی که احتمالا بوی دردسر می‌دهد و کمتر کسی سراغ آنها می‌رود؛ از پرونده کارکنان سازمان انرژی اتمی گرفته تا هاله اسنفندیاری و زهرا کاظمی و زهرا بنی یعقوب و محمدجواد روح. احمد شیرزاد هم یکی از همان موکلانی است که وکالتش بر عهده عبدالفتاح سلطانی بود. شیرزاد در این گفت‌وگو از شناخت خودش نسبت به عبدالفتاح سلطانی گفته است:

سلطانی؛ انسانی کم‌نظیر
احمد شیرزاد فعال سیاسی به رویداد۲۴ می‌گوید: سلطانی به لحاظ منش انسانی واقعا یک انسان کم‌نظیر است. بسیار صمیمی، مهربان، خوش‌خلق و خوش‌خنده است و بزرگواری و منش او را گواهی می‌دهم. 20 سال است با سلطانی دوستی دارم و افتخار دادند که وکالت بنده را برعهده گرفتند و در این مسیر حتی دیناری را از من قبول نکردند و با توجه به اینکه وضعیت مالی متوسطی دارند بسیار کریمانه برخورد کردند.

سلطانی در خط قانون حرکت می‌کند

شیرزاد ادامه داد: او بسیار خوب از زبان فارسی استفاده می‌کنند و کاملا به مبانی و اصول حقوق مسلط و آشنا هستند و واقعا افرادی که از نزدیک ایشان را می‌شناسند می‌دانند که چقدر علم حقوق را به خوبی استفاده می‌کنند و در خط قانون حرکت می‌کنند، سلطانی یک وکیل کاملا حرفه‌ای است و فعالیت خود را بدون هیچگونه ریا و تزویری انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله‌ای که فکر می‌کنم باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای ایشان کرد، ایجاد کانون مدافعان حقوق بشر بود و فکر می‌کنم این موضوع اساسی‌ترین مسئله موجود بود. البته معمولا آن بخش‌هایی از قوه قضاییه که درگیر پرونده‌های سیاسی هستند، زیاد از وکلا خوششان نمی‌آید و معمولا گفته می‌شود سراغ وکلا نروید. احساس آ‌نها این است که وکلایی که این قبیل پرونده‌ها را قبول می‌کنند خودشان مشکل دارند. اما فی‌نفسه نمی‌توان هیچ وکیلی را به خاطر اینکه پرونده‌ای را قبول کرده است مورد تعقیب قرار داد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید بی‌طرف باشد، تصریح کرد: علاوه بر قوه قضاییه که باید بی‌طرف باشد، وکلا نیز باید عدالت را رعایت کنند و فکر می‌کنم بزرگترین جرم آقای سلطانی این است که صرف‌نظر از اینکه پرونده چه کسی را بر عهده می‌گیرد، سعی کرده عدالت را برقرار کند.

شیرزاد با اشاره به همزمانی حضور سعید مرتضوی و عبدالفتاح سلطانی در زندان، گفت: جالب این است کسی که باعث ایجاد دردسر برای سلطانی شده بود، اکنون در زندان است. ا

آقای سلطانی بسیار انسان فهیم و بی گناهی است و امیدوارم پرونده‌های این‌چنینی بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد و یک دادرسی عادلانه برای آن‌ها انجام شود زیرا کسانی که برای این افراد پرونده تشکیل دادند و البته هماکنون در زندان هستند، دامن پاک و بی‌گناهی ندارند و خودشان آلوده‌تر از آن بودند که بخواهند عدالت را برقرارکنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان