تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

روغن در انبار کارخانه‌ها احتکار شده است/ تولیدکنندگان کالایشان را نمی‌فروشند

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت : 15 روزی می شود که روغن در بازار نایاب شده است و قیمت های جدید با قبلی اصلا همخوانی ندارد و دراین میان بسیاری با سوء استفاده از شرایط فعلی کالاها را درانبارها احتکار کرده و به دست مردم نمی رسانند تا هم گران تر بفروشند و هم از دولت بار دیگر ارز دولتی دریافت کنند بدین ترتیب عده‌ای قبل از اعمال تحریم ها به خودتحریمی دست زده اند و این چنین مصرف کنندگان را با مشکل مواجه کرده ‌اند.
بازار تخلف به دست روغن‌فروش ها افتاد / ردپای پتروشیمی‌ها در صادرات قوطی‌های پلاستیکی روغن !

رویداد۲۴ جای روغن در قفسه فروشگاه‌ها این روزها خالی است! مغازه‌هایی هم که روغن می‌فروشند آن را به قیمت دو برابر به دست مشتری می‎رسانند تا هم قیمت آن هم کمبود این کالای ضروری، برای مردم ایجاد نگرانی کرده باشد چراکه موجودی بازار کفاف نیاز مصرف‌کنندگان را نمی‌دهد. رشد شتابان قیمت انواع روغن نیز از سایر کالاها عقب نماند و جدا از افزایش 9 درصدی که ستاد تنظیم بازار ابتدای خردادماه به شرکت‌ها داده بود، در تیر و مردادماه نیز شاهد افزایش 15 تا 30 درصدی قیمت‌ها بودیم این در حالی است که اکثر شرکت‌های روغن درماه‌های گذشته بیش از ۱۵۶ میلیون یورو ارز دولتی بابت واردات روغن خام، آفتابگردان و سویا دریافت کرده بودند، با اینهمه قیمت‌ها نه تنها کاهش نیافت و ثابت هم نماند.

کارخانه روغن به فروشگاه‌ها بار نمی‌دهند

محمد آقاطاهر رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به رویداد۲۴ می‌گوید: متاسفانه کارخانه روغن به فروشگاه‌ها بار نمی‌دهند و می‌گویند خرید ارز 4200 تومانی دولت را به بازار عرضه کردیم و تا زمانی که دولت ارز مجدد ندهد، نمی‌توانیم کالا به بازار تزریق کنیم.  

او افزود: 15 روزی می‌شود که روغن در بازار نایاب شده و قیمت‌های جدید با قبلی اصلا همخوانی ندارد و در این میان بسیاری با سوءاستفاده از شرایط فعلی، کالاها را در انبارها احتکار کرده و به دست مردم نمی‌‎رسانند تا هم گران‌تر بفروشند هم بار دیگر ارز دولتی دریافت کنند بدین ترتیب عده‌ای قبل از اعمال تحریم‌ها به‌ خودتحریمی دست زده‌اند و این چنین مصرف‌کنندگان را با مشکل مواجه کرده‌‌اند. 

پتروشیمی‌ها تا حد زیادی مقصر هستند 

او به قطع واردات مواد اولیه ظروف پلاستیکی در تهیه روغن اشاره و تصریح کرد: مدتی است که مواد اولیه ظروف پلاستیکی روغن وارد نمی‌شود و همین امر مشکلات زیادی برای کارخانه‌های قوطی‌سازی به وجود آورده است که در این امر پتروشیمی‌ها تا حد زیادی مقصر هستند چراکه با صادرات آنها، به بزرگتر شدن این مشکل و کمبود نیاز داخل دامن زده شده است. 

آقاطاهر اظهارکرد: حتی اگر هم مواد اولیه دانه‌های روغن ثبت سفارش شده باشند و در راه ورود به مرزهای داخل نیز باشند، در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن چیزی نزدیک به 2 الی 3 ماه طول می‌کشد تا وارد کشور شود که این به معنای آغاز معضلی بزرگ در مواد غذایی کشور است و اگر هم تا به امروز برای واردات مواد اولیه روغن و قوطی‌های پلاستیکی اقدامی نشده باشد که زمانی طولانی‌تر برای حیات روغن در کشور به طول می‌انجامد.  

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رویداد24 ، روغن مایع
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان