تاریخ انتشار: ۰۶:۲۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

روایتی متفاوت از جنگ تحمیلی در یک مستند

مستند «330 سی سی خاطره» به کارگردانی الهام معروفی که یکی از آثار راه یافته به دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران است، روایتی متفاوت از جنگ تحمیلی ارائه می دهد.
روایتی متفاوت از جنگ تحمیلی در یک مستند

رویداد۲۴ الهام معروفی اظهار کرد: من متولد آبادان هستم و جنگ مقوله‌ای است که همواره ذهنم را درگیر می‌کند؛ شاید به همین دلیل بود که تصمیم گرفتم دغدغه و ترس خودم را که تا به حال شاید در هیچ فیلمی به آن پرداخته نشده، در قالب یک مستند بسازم.

وی افزود: «330 سی سی خاطره» مستندی اول شخص و چهل دقیقه‌ای است که روایتی متفاوت از جنگ ارائه می‌دهد. برای ساخت این مستند تحقیقات مفصلی انجام دادم و پژوهش آن از سال 95 تا روزهای پایانی تولید ادامه داشت.

این مستندساز با اشاره به این که قصد استفاده از موسیقی آرشیوی را برای مستند تازه‌اش نداشته، تصریح کرد: با ستار اورکی درباره‌ی این مستند صحبت کردم و او که خود اهل جنوب است ارتباط خوبی با سوژه برقرار کرد و ساخت موسیقی را برعهده گرفت.

معروفی که جایزه اول فیلمنامه‌نویسی از پنجاه و دومین جشنواره منطقه‌ای اروند (آبادان)، پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید و پنجمین جشنواره حسنات را برای فیلمنامه مستند «330 سی سی خاطره» از آن خود کرده است تاکید کرد که این مستند بر مبنای فیلمنامه تولید شده است.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: محقق٬ تهیه‌کننده و کارگردان: الهام معروفی، فیلمبردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوین: فرید دغاغله، صدابردار و صداگذار: حسن مهدوی، آهنگساز: ستار اورکی، توازن رنگ و نور: رضا تیموری.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان