تاریخ انتشار: ۰۶:۵۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

گروه نقش در تالار رودکی روی صحنه می‌رود

بلیت کنسرت گروه نقش از طریق سایت ایران کنسرت قابل تهیه است.
گروه نقش در تالار رودکی روی صحنه می‌رود

رویداد۲۴ کنسرت گروه نقش با عنوان "شش نثر و یک نظم" روز پنجشنبه 25 مرداد، ساعت 21 در تالار رودکی برگزار می‌شود.

امیر شریفی، نوازنده و مدرس تار و سه‌تار و سرپرست گروه نقش در مورد اجرای پیش رو گفت: از آنجایی که اعضای گروه علاوه بر توانمندی در حوزۀ گروه‌نوازی سال‌هاست روی تک‌نوازی و تحصیل ظرایف و دقایق این گرایش از اجرای موسیقی ایرانی مشغول تحصیل و اجرا هستند، در کنسرت اخیر خود به اجرا در این قالب خواهند پرداخت.

شریفی در ادامه در مورد جزییات اجرا توضیح داد: در این کنسرت شاهد اجرای شش تک‌نوازی "متر آزاد" (همانند نثر در ادب فارسی) و یک قطعه با "متر ثابت" (همانند نظم در شعر موزون فارسی) هستیم. این تک‌نوازی‌های طراحی‌شده و هدفمند بر اساس طرحی از اینجانب از پس چند ماه تمرین آمادۀ اجرا شده است.

وی افزود: اگرچه تک‌نوازی‌ها بر پایۀ توانمندی‌های شخصی هر یک از نوازندگان ساخته شده و با خِرد جمعی اعضای گروه پرداخته شده است، اما مؤلفه‌های اصلی هر یک از این تک‌نوازی‌ها و خط سیر کلی آن‌ها بر اساس مقتضیات طرح اولیه سامان پذیرفته است. مُد محوری مورد استفاده در این طرح "راست" است و به تبع آن تمام تک‌نوازی‌ها از این مُد محوری آغاز و به آن خاتمه می‌یابند.

او در پایان گفت: برای ایجاد وحدت و انسجامِ هرچه بیشترِ بخش‌های متعددِ این برنامه، ترجیع‌بندها و مفاصلی برای تبدیل هر یک از این فضاهای مُدال ساخته شده و به‌صورت گروهی اجرا می‌شود. قطعۀ منظوم آخر همانند اغلب ساخته‌های آهنگساز این گروه با توجه به امکانات فرمال و محتوای ثبت‌شده در رسالات قدیم موسیقی ایران ساخته شده است.

بلیت کنسرت گروه نقش  از طریق سایت ایران کنسرت (www.iranconcert.com) قابل تهیه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان