تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

بررسی‌ رهاسازی آب در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از سوی ایران/ عراق برای مهار آتش باید خاکریز‌ ایجاد کند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه عراق باید برای اطفاء حریق در هورالعظیم وارد میدان شود از بررسی راه‌های رهاسازی آب در بخش عراقی تالاب از سوی ایران خبر داد.
رویداد۲۴ احمد لاهیجان‌زاده، درباره آتش‌سوزی مجدد در هورالعظیم گفت: متاسفانه شرایط در منطقه برای آتش‌سوزی مهیاست و این اطفا با زحمت بسیار و هزینه زیاد نمی‌تواند کفایت کننده باشد و باید اقدامات گسترده‌ای در عراق که مبداء آتش‌سوزی است نیز انجام شود.
 
وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در هورالعظیم دوباره آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دود ناشی از آتش‌سوزی باعث تعطیلی شهر هویزه شده است، در حال حاضر نیز آتش‌سوزی در یک محدوده ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار هکتار اتفاق افتاده، اما اثرات آن بسیار بیشتر از این مناطق است، چرا که دودی که از آتش‌سوزی ایجاد می‌شود تا اهواز که ۹۰ کیلومتر با مرز فاصله دارد نیز رسیده است.
 
مدیر کل محیط‌زیست استان خوزستان با اشاره به راهکارهای اطفاء حریق در هورالعظیم تصریح کرد: بجز آب‌پاش و استفاده از بالگرد و هواپیما راهکارهای دیگر مانند اقداماتی که از طریق زمینی بتوانیم آتش‌ را اطفاء کنیم نیز باید بررسی شود البته باید عراق وارد میدان شود و خاکریز‌هایی را ایجاد کنند تا آتش‌سوزی مهار و کنترل شود.
 
لاهیجان‌زاده تاکید کرد: در حال بررسی هستیم تا ببینیم امکان رهاسازی آب در تالاب در بخش عراقی وجود دارد یا خیر. بخش زیادی از این آتش‌سوزی در عراق است و آنها نیز باید تلاش لازم برای اطفاء‌ حریق در هورالعظیم را داشته باشند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حفاظت محیط زیست
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عبد الله حکیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
عراقی ها به این مسئله اهمیت نمی دهند چرا که باد دودهای آتش را به سوی ایران می آورد و آنها به این مسئله توجهی نمی کنند. هرچه هست ما باید این مشکل را حل کنیم، البته با هماهنگی با عراقی ها...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان