تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
کارشناسان صنعت خودرو در گفت‌وگو با رویداد۲۴ بررسی کردند؛

سرنوشت خودروسازی ایران پس از تحریم‌های جدید/ خداحافظی با تنوع بازار تا اطلاع ثانوی!

پژو و رنو از ایران رفتند زمزمه‌های رفتن هیوندا نیز شنیده می‌شود و امروز و فرداست که از قراردادها خارج شوند و در این میان تنوع خرید مردم کاهش می‌یابد و تا اطلاع ثانوی تنوع را به فراموشی بسپاریم.
سرنوشت خودروسازی ایران پس از تحریم‌های جدید/ ال 90 و ساندرو تا پایان سال مونتاژ می‌شوند
رویداد۲۴ دور نخست تحریم‌ها علیه ایران از سه شنبه آغاز شد تا در پی آن خودروسازی کشور همچنان با محدودیت‌های بین‌المللی به‌خصوص در حوزه تامین قطعات مواجه شود این در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت و زنجیره خودروسازی کشور برنامه‌ای بلندمدت و در بر گیرنده راهکارهایی اجرایی برای کم اثر کردن تحریم‌ها تدوین نکرده و تنها به ذخیره‌سازی قطعات روی آورده‌اند با این حال ظاهرا  شنیده‌ها حاکی از آن است که تنها تا پایان امسال کفاف تولید را می‌دهد و مشخص نیست در سال‌های آتی قرار است چگونه با تحریم‌های صنعت خودرو مقابله کرد.

نعمت‌بخش: ضایعه بزرگی برای صنعت خودروسازی کشور

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان به رویداد۲۴ می‌گوید: بسیاری از طرف‌های خارجی که در صنعت خودروسازی ایران فعال بودند از ایران خارج شدند و این ضایعه بزرگی برای صنعت خودروسازی کشور است برخی‌های دیگر نیز در حال خروج از قراردادهای خود با ایران هستند که هیوندا از این جمله این شرکت‌هاست که فسخ قراردادش با کرمان خودرو در حالت 50 به 50 است. 

بازار پرهیجان آمریکا

او در مورد علت رفتن شرکای خارجی از ایران بیان کرد: خروج اروپا از ایران و فسخ قراردادها به این دلیل است که بازار آمریکا هیجان بیشتری در بخش خودرو برای اروپاییان دارد و با تحریم‌های آمریکا آنان ریسک ماندن در این قراردادها را نمی‌پذیرند. 

نعمت‌بخش بیان کرد: پژو و رنو که از ایران رفتند زمزمه‌های رفتن هیوندا نیز شنیده می‌شود و امروز و فرداست که از قراردادها خارج شوند و در این میان تنوع خرید مردم کاهش می‌یابد و باید تمرکز خود را بر کیفیت بسپاریم و تا اطلاع ثانوی تنوع را به فراموشی بسپاریم. 

محمدی نیکخواه: ال 90 و ساندرو ممکن است تا پایان سال مونتاژ شوند

کاظم محمدی‌نیکخواه فعال حوزه خودرو به رویداد۲۴ گفت: تحریم‌های اعمال شده که از سه‌شنبه بر بسیاری از بازارها از جمله بازار خودرو اعمال شد مشکلاتی را برای این صنعت در درازمدت خواهد داشت اما باتوجه به تجربه گذشته در سال‌های گذشته می‌توان با تکیه بر تولید داخل و بالابردن کیفیت از این مانع نیز عبور کرد.

او ادامه داد: با وضع تحریم‌های جدید، برخی قطعه‌سازان که تا به اینجا قطعات مورد نظر را به مرحله تولید رسانده با اعمال تحریم‌ها و شرایط جدید شرایط را تغییر دهند و  ممکن است برخی خودروها نظیر کپچر و سوزوکی دیگر مونتاژ نشوند و تنها خودروهایی مانند ال 90 و ساندرو ممکن است تا پایان سال در خط مونتاژ قرار بگیرند. 

این فعال بازار خودرو بیان کرد: پارس تندر و ایران خودرو در سال‌های گذشته و دوران تحریم‌ها هم خط تولید ال 90 را برعهده داشتند و می‌توانیم مجددا تولید برخی از خودروها را داشته باشیم آنچنان که در سال‌های گذشته این کار را انجام داده بودیم اما در مورد خودروهای بعد از برجام که با برخی شرکت‌ها قرارداد بستیم ممکن است مونتاژ برخی از آنها متوقف شود.

نیکخواه اظهارکرد: درحال حاضر نزدیک به تولید یک میلیون خودروهای داخلی نظیر سمند، پژو، دنا  و رانا را در دستور کار داریم و تمام تلاش این خواهد بود که بر کیفیت محصولات داخلی بیفزاییم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
قبلا هم با تعرفه ۹۰ درصدی هم تنوعی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
بدون تنوع هم خودرو سازی به درد نمیخوره
نظرات شما
پیشخوان