تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

سامان قدوس، سومین ایرانی لالیگا

سامان قدوس امروز تیم فصل آینده خود را انتخاب کرد و به تیم لالیگایی اوئسکا پیوست. اوئسکا این فصل به لیگ برتر اسپانیا(لالیگا) صعود کرده است.
سامان قدوس، سومین ایرانی لالیگا

رویداد۲۴ قدوس سومین ایرانی لالیگا محسوب می شود. کریم انصاری فرد و یک ایرانی دورگه به نام علی منوچهری البته در سطح پایین تر فوتبال اسپانیا توپ زده اند، اما در تاریخ لالیگا تنها دو ایرانی دیده می شود.

جواد نکونام
نکونام پس از جام جهانی ۲۰۰۶ راهی لالیگا شد. او از شارجه امارات به اوساسونای اسپانیا پیوست. اولین ایرانی لالیگا و البته اولین گلزن ایرانی در این لیگ معتبر. نکونام خیلی زود در اوساسونا جا افتاد. گل سرنوشت ساز جواد به بوردو در جام یوفا او را بین هواداران بسیار محبوب کرد.
نکونام شش فصل عضو این تیم در لالیگا بود و به غیر از یک فصل که به دلیل آسیب دیدگی اکثر بازیهای را از دست داد در اکثر مواقع بازیکن ثابت بود. در کارنامه جواد گلزنی به رئال مادرید هم مشاهده می شود. این بازیکن در ۶ فصل حضور خود در لالیگا در ۱۴۹ بازی ۲۴ گل برای این تیم به ثمر رساند. نکونام در دسته دوم لالیگا نیز اوساسونا را همراهی کرد


مسعود شجاعی

حضور موفق نکونام در اوساسونا موجبات حضور مسعود شجاعی در این تیم را فراهم کرد.این بازیکن در سال ۲۰۰۸ به مدت ۵ فصل در لالیگا حضور داشت و در این مدت ۱۰۱ بازی، ۸ گل زد. او به دلیل مصدومیت شدید یک فصل را از دست داد.مسعود در اوایل حضور در این تیم اسپانیایی بیشتر به عنوان بازیکن تعویضی مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی به تدریج توانست جایگاه خود را در ترکیب این تیم تثبیت کند.شجاعی پس از اوساسونا یک فصل را در دسته دوم و در تیم لاس پالماس سپری کرد.

قدوس حالا یک تیم دیگر لالیگایی را صاحب بازیکن ایرانی می کند. 

ایرانی‌ها تا به امروز ۲۵۰ بازی در لالیگا انجام دادند و ۳۲ گل زدند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان