تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
اشرف بروجردی:

افرادی که نقش مهمی در نظام داشتند، به حاشیه رانده نشوند/ روحانی پذیرای نظرات خاتمی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سید محمد خاتمی به دنبال ایجاد وفاقی درجامعه است که همه نیروها احساس کنند دیده می‌شوند و مورد توجه قرار می‌گیرند و نظراتشان می‌تواند در عمل به نتیجه برسد و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

افرادی که نقش مهمی در نظام داشتند، به حاشیه رانده نشوند/ روحانی پذیرای نظرات خاتمی است


رویداد۲۴ اشرف  بروجردی با اشاره به راهکارهایی که اخیرا از سوی سید محمد خاتمی در دیدار روز گذشته با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی مطرح شد، گفت: ما وظیفه داریم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم، با مردم حرف بزنیم و خودمان و رفتارمان را بازخوانی کنیم. این نکته مهمی است که هر انسان اخلاقمداری سعی می‌کند، این چنین باشد. آقای خاتمی هم که یک انسان اخلاقی است و بر مبنای اعتقادات و باورهایش سعی می‌کند صادقانه و شفاف با مردم صحبت کند و همواره این چنین بوده چه در دوران ریاست‌جمهوری و چه بعد از آن تلاشش بر این است که بتواند وفاقی ایجاد کند و ظرفیتی فراهم شود که در جامعه اسلامی ما همه نیروها احساس کنند دیده می‌شوند و مورد توجه قرار می‌گیرند و نظراتشان می‌تواند در عمل به نتیجه برسد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. 
بروجردی افزود: به هر صورت علت ایراد این سخنان آقای خاتمی در دیدار اخیرشان با نمایندگان ادوار مجلس بیشتر از این جهت بوده که نمایندگان مردم هستند و به نحوی ایشان خواستند با خود مردم صحبت کنند و این انتقال‌دهنده رویکردها به جامعه و مردم است.


وی یادآور شد: همین مساله به مردم کمک کرد احساس کنند با بیانات خاتمی یک تصویر مناسب و صحیحی را می‌توانند به دست بیاورند. ایشان در این بحثی که داشتند توصیه‌ها و راهکارهایی داشتند که فکر می‌کنم خیلی از این راهکارها تجربه قبلی ایشان بوده که می‌تواند موثر و کارآمد باشد و هم اینکه می‌تواند برای آینده مردم را  به فکر کردن بیشتر وادار کند و اینکه چه کار کنیم از این شرایط قدری گسیخته خارج شویم و مردم احساس کنند این سرمایه اجتماعی که نیاز کل جامعه و دولت است، برگردد و مردم احساس کنند در حمایت دولت هستند و دولت آنها را می‌بیند و نسبت به آنها بی‌توجه و بی‌تفاوت نیست و سعی می‌کند مشکلات را حل کند. 

وی ادامه داد: ایشان با محدودیت‌هایی مواجه هستند و این هم عاملی است که یک تصویر مبهمی را در اذهان شکل می‌دهد و امیدوارم با حرکتی که آقای خاتمی آغاز کردند باب گفت‌وگو را با بدنه جامعه فراهم کنند و دولتمردان ما قبل از آنکه دیر شود متوجه باشند که باید با مردم بیشتر ارتباط داشته باشند. 

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط مستقیم آقای خاتمی با رییس‌جمهور قطع شده است یا ایشان راهکارهایی را هم در اختیار آقای روحانی قرار داده‌اند، گفت: قطعا ارتباط میان ایشان با آقای روحانی وجود دارد و اینطور نیست که آقای خاتمی دسترسی به رییس‌جمهور نداشته باشند. اما اینکه ارتباط دیداری است یا در قالب گفت‌وگوی تلفنی، بنده اطلاع ندارم. در حال حاضر مطمئن باشید هم آقای خاتمی و هم آقای هاشمی زمانی که در قید حیات بودند مرتبا نقطه نظراتشان را به رییس‌جمهور منتقل می‌کردند و رییس‌جمهور و ایشان هم در بسیاری مواقع پذیرای این نقطه نظرات بودند و اینطور نیست که نسبت به نظرات این بزرگواران رویکرد منفی داشته باشند. 



این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با صحبت‌های معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر احتمال گشایش در موضوعاتی همچون پایان ممنوعیت‌های سید محمد خاتمی گفت: این مباحث از عید فطر گذشته مطرح شد و گمانه‌زنی می‌شد که ایشان در دیدار مقامات نظام با رهبری دعوت شوند، ولی محقق نشد. به هرحال این گمانه‌زنی‌ها همواره وجود دارد به این علت که کسانی که علاقمند به این سرزمین هستند دلشان می‌خواهد رافع اختلافات باشند و اینطور نباشد که در ذهن افراد کسانیکه که نقش مهمی در نظام داشتند، به حاشیه رانده می‌شوند.


وی افزود: احتمالا آقای جهانگیری مذاکراتی را آغاز کرده‌اند در این زمینه اما اینکه این مذاکرات منتج به نتیجه شده باشد، من اطلاع ندارم. 


بروجردی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخابات پیش رو، نارضایتی مردم از دولت را تا چه میزان بر سبد رای اصلاح‌طلبان موثر می‌دانید، گفت: مردم اگر پای صندوق بیایند رای قاطع قطعا برای اصلاح‌طلبان خواهد بود.


وی ادامه داد: مهم این است که باید مردم را متقاعد کرد که شرکت در انتخابات یک حق است و به ازای مطالبه‌ای که شما از دولت و مجموعه نظام خواهید داشت حتما باید سهمی هم ادا کنید و سهمتان این است که رای‌تان را به صندوق بیندازید. اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند که باب مراوده و گپ و گفت با مردم را افزایش دهند و آنها را در حقیقت  به آینده این سرزمین امیدوار کنند و اینکه همیشه مردم هستند که می‌توانند در سرنوشت کشورها  تعیین‌کننده باشند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان