تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
محمود میرلوحی:

مدیران قبلی شهرداری به جای پرداخت بدهی، حاتم‌بخشی کرده‌اند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بدهی‌های گذشته شهرداری می‌گوید: کسی که از سال ۹۳ بدهی دارد چرا باید حاتم‌بخشی کند؟
رویداد۲۴ محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر در پاسخ به این سوال که مدیریت شهری گذشته پیش از آغاز کار مدیریت جدید بخش عمده‌ای از بودجه سال ۹۶ را هزینه کرده، این پول  صرف چه کاری شده است، گفت: براساس قانون آن‌ها حق داشتند، فقط پنج‌دوازدهم بودجه را خرج کنند و هفت‌دوازدهم آن به شورای بعدی اختصاص داشت اما متاسفانه شاهد بودیم که در بعضی موارد دوازده‌ دوازدهم آن خرج شده است.

عضو شورای شهر با اشاره به این مطلب که "من اسامی این موارد را در خاطر ندارم فقط می‌توانم بگویم که این موارد غیرضروری بوده است"، افزود: این هزینه‌ها جزو اولویت‌های اساسی شهرداری نبوده و بیشتر به حاتم‌بخشی شباهت دارد و دوستان در مواردی اینچنین که ضرورتی در کار نبود، دوازده‌دوازدهم بودجه را خرج کردند.

وی با تاکید بر اینکه بر گزارش بودجه همه این موارد ذکر شده است، افزود: این ردیف‌های اختصاص داده شده بیشتر حاتم‌بخشی بوده و همانطور که تاکید کردم به موارد غیرضروری اختصاص داشته است. با وجود آنکه شهرداری این همه بدهکاری داشته، بازهم پرداخت به هیات‌ها و مساجد خاص را در اولویت قرار دادند.

شاید می‌خواستند بدهی‌های خود را به برخی پرداخت کنند

میرلوحی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نگاه آنها سیاسی بوده یا خیر افزود: بالاخره نزدیک انتخابات بود و شاید می‌خواستند بدهی‌های خود را به برخی پرداخت کنند. سوال اساسی این است نهادی که از سال ۹۳ بدهی پیمانکارانش را نداده است چرا باید بودجه را صرف موارد اینچنینی کند؟ کسی که از سال ۹۳ بدهی دارد چرا باید به جای پرداخت بدهی حاتم‌بخشی کند؟

میرلوحی در پاسخ به این سوال که چرا در شهرداری تهران نظارتی روی عملکرد کمیته تخصیص بودجه که به نوعی تقسیم‌کننده پول است وجود ندارد و چرا همه مسیرها به سوی آن ختم می‌شود، تصریح کرد: بحث اساسی بر سر این است که چرا بودجه براساس اولویت‌ها تخصیص نیافته است؟

رئیس کمیته اقتصادی ادامه داد: با آنکه ۵۲ هزار میلیارد بدهی برای ما به جا گذاشتند و می‌دانستند که شرایط چگونه است بازهم دست از حاتم‌بخشی برنداشتند البته به تفکیک مشخص است که به کجا ختم شده است و بیشتر در ردیف‌هایی همچون ماده ۱۸ و ۱۶ کمک به مساجد و... ختم شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر کمیته تخصیص بودجه وجود دارد یا خیر افزود: ما به شدت روی پرداخت‌ها حساسیت داریم و ما حتی از معاون سابق اقتصادی مالی شهرداری درخصوص نحوه پرداخت‌ها سوال کردیم و آنها پاسخ دادند که براساس اولویت پرداخت کردند و براساس تاریخ و تقدم پرداخت و با همه یکسان برخورد شده  است.

میرلوحی افزود: هیچ تبعیضی در پرداخت‌ها وجود ندارد. اگر کسی خلاف این مساله را شاهد است ادعایش را برای ما ثابت کند. همه تلاش ما این است که در واگذاری پروژه‌ها همه بتوانند شرکت کنند و دیگر رانتی در این تشریفات وجود نداشته باشد. ما معتقدیم در زمان پرداخت نیز باید این روند وجود داشته باشد و نظم و انضباط عدالت در همه جا حاکم باشد. اگر غیر از این باشد شورا ورود خواهد کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
اقای میرلوحی حالت خوب نیست از اولین روزهای تشکیل جمهوری اسلامی نمی دانستی به کدام سو باید بروی وقتی هم در کردستان رفته بودی و خیلی وحشت زده با اطلاعات محدودی که داشتی می خواستی همه چیز را عوض کنی
دوستانی را که انتخاب کردی که اکنون از دایره فعالیت های وسیعی که داشتند بیرون زده شدند و حال شما در حال بازی با سیاسیونی هستی که فقط نقش توپ جمع کن را به تو داده اند دل به خاتمی و هاشمی زاده ها نبند که عاقبتی در کارشان نیست
مواظب باش اگر اعتقاد دینی داری و به معاد معتقدی هر سخنی را بر زبان نران
نظرات شما
پیشخوان