تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

بی‌ارزش بودن مجوزرسانه‌دردادسرای فرهنگ‌ورسانه

مدیر سایت رویداد ۲۴ با بیان اینکه مجوز رسانه در دادسرای فرهنگ و رسانه هیچ ارزشی ندارد، بیان کرد: اگر قانون صدور مجوزها اصلاح شود شان رسانه در محافل قضایی زیر سوال نمی رود.

رویداد۲۴ حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج به برخی مشکلات حرفه‌ای رسانه پرداخت و گفت: وضعیت کنونی رسانه ها به ابعاد مختلف ناگوار و در وضعیت بحرانی قرار دارد. مسائل مالی یکی از موضوعاتی است که رسانه ها با آن دست به گریبان هستند.

وی افزود: از جمله مسائلی که می توان به اختصار گفت مواردی همچون شرایط اقتصادی باعث کاهش حقوق خبرنگاران گردیده است زیرا به شدت هزینه های رسانه ها افزایش یافته است و این در حالی است که با کاهش و یا حذف آگهی ها مواجه هستیم.

مدیر سایت رویداد ۲۴ خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی همچون کاهش سطح نقدینگی در رسانه و افزایش بیمه خبرنگاری در کنار حذف یارانه بیمه در وزارت ارشاد خود مزید علت شده است.

حیدری به دیگر مشکلات رسانه ها اشاره کرد و افزود:  کاهش سطح نقد پذیری مسئولین از دیگر مشکلات است و متاسفانه مقامات و شخصیت ها با کوچکترین انتقادی اقدام به شکایت از رسانه می کنند واین خود باعث افزایش خود سانسوری در میان رسانه ها شده است.

وی به معظلات حوزه تخلفات رسانه‌ای نیز پرداخت و گفت: از دیگر مشکلات رسانه ها نحوه رفتارهای دوگانه بازپرس ها در دادسرای فرهنگ و رسانه است. در واقع می توان گفت به دلیل ضعف قانونی، بازپرس به سلیقه خود عمل می کند و رفتار استاندارد و یکسانی در مواجه با این قشر ندارند.

مدیر سایت رویداد ۲۴ تاکید کرد: متاسفانه در دادسرای فرهنگ و رسانه پروانه رسانه ها هیچ ارزشی ندارد. این در حالی است که در مابقی دادسراها حتی پروانه کسب یک بقالی مورد احترام است ولی باوجود آنکه به یک مدیرمسئول بعد از فرایندی طولانی و احراز هویت های دقیق و با استعلامات چندگانه مجوز فعالیت می دهند اما همان مجوز هیچ اعتباری در دادسرای فرهنگ و رسانه ندارد.

حیدری تصریح کرد: اگر با اصلاح قانون برای مجوزهای رسانه ارزش و اعتبار در نظر گرفته شود دیگر این چنین شانیت رسانه ها در محافل قضایی زیر سوال نمی رود.

نظرات شما
پیشخوان