تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

شکاف آمریکا و اروپا با تحریم ایران عمیق می‌ شود

روزنامه ال موندو امروز (چهارشنبه ) در گزارشی نوشت : تحریم های ترامپ علیه ایران ، شکاف بین امریکا و اروپا را عمیق ترو و شدید تر می کند.
شکاف آمریکا و اروپا با تحریم ایران عمیق می‌ شود

رویداد۲۴ ال موندو افزود : جدایی ترانس آتلانتیکی ادامه دارد و این جدایی با موج جدید تحریم های آمریکا علیه ایران رخ می‌ دهد .
پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک ( Transatlantic Trade and Investment Partnership) یا TTIP یک پیمان تجارت آزاد است که بین اتحادیهٔ اروپا و ایالات متحده امریکا پیشنهاد شده است.
'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی‌ اتحادیه اروپا ، دیروز سه شنبه در نیوزلند تاکید داشت که تهران در حال ایفای تعهدات خود در توافق هسته ای است .
ال موندو نوشت :موگرینی دقیقا روزی صحبت کرد که آمریکا تحریم ها علیه ایران را اعمال کرد ، امری که نخستین گام تصمیم « دونالد ترامپ» در شکستن یکجانبه توافق هسته ای قلمداد می‌ شود .
رسانه اسپانیایی با اشاره به این تحریم ها نوشت :اقدام ترامپ ، شبیه آن چیزی است که «باراک اوباما» در سال 2013 انجام داد و سرانجام منجر به توافق هسته ای سال 2015 شد با این تفاوت که این بار ، خواسته های واشنگتن بسیار بیشتر هستند و به دشواری از سوی جمهوری اسلامی پذیرفته می‌ شوند .
شکاف بین اتحادیه اروپا و آمریکا که موگرینی و ترامپ نیز در بیانات خود به آن اشاره داشته ا‌ند، میخ دیگری به تابوت همبستگی‌ ترانس آتلانتیکی است که محور غرب از جنگ جهانی‌ دوم بود.
ال موندو نوشت :پایتخت های اروپایی نارضایتی خود از تحریم های آمریکا علیه ایران را پنهان نکرده ا‌ند زیرا یکجانبه هستند و به شرکت های اتحادیه اروپا لطمه می‌ زنند. آنها نارضایتی خود را از آنچه که طرح و ائتلاف واشنگتن ، تل آویو و ریاض قلمداد می‌ کنند که برای آینده خاورمیانه طراحی شده ،پنهان نمی‌ کنند .
روزنامه افزود : اما مشکل ، فراتر از اینهاست زیرا یک مشکل اعتماد ایجاد کرده و درها به روی تقلب را باز می‌ کند .
سیاست دونالد ترامپ معمولا متحدانش و نه دشمنانش را تنبیه می‌ کند و این در مورد تحریم ایران که تقابل با متحدانش ( اروپا) ، محسوب می شود، آشکار شده است.
ممنوعیت فعالیت برای نهاد های مالی‌ که عملیات نفتی‌ ایران را تامین مالی‌ کنند، بر آن دسته از کشورهایی‌ که بیشترین همکاری اقتصادی را با آمریکا دارند،تاثیر دارد .
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اروپا ، امریکا ، ایران ، تحریم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان