تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

المالکی: با فشار اقتصادی به ایران مخالفیم

'نوری المالکی' معاون رئیس جمهوری عراق گفت که با فشار و تحریم اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مخالف است.
المالکی: با فشار اقتصادی به ایران مخالفیم

رویداد۲۴ دبیرکل حزب الدعوه و رهبر ائتلاف دولت قانون عراق در دیدار 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با وی افزود: سیاست تحمیل فشار اقتصادی و تحریم بر ملت ها مردود است و جامعه جهانی باید جلوی سیاست به گرسنگی کشاندن ملت ها را بگیرد.
مسجدی نیز در این دیدار از مواضع حمایت آمیز نوری المالکی از جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان قدردانی کرد.
المالکی دربخش دیگری از این دیدار گفت احزاب عراق همچنان گفتگوهای خود را برای تشکیل دولتی قدرتمند که خواسته های ملت عراق را برآورده کند، ادامه می دهند.
دو طرف در این دیدار همچنین در مورد چگونگی تقویت روابط بین دو کشور، اوضاع سیاسی، امنیتی منطقه و جهان بحث و گفتگو کردند.
گفتنی است المالکی دیروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای با رد اقدامات ضد ایرانی ترامپ، آن را نقض آشکار قوانین بین الملل خواند و تاکید کرد عراق نباید با این اقدامات همراهی کند.
وی اعلام کرد: در زمانی شاهد اقدامات یکجانبه آمریکا علیه کشور همسایه مان ایران هستیم که کشورهای جهان و خاورمیانه برای خروج از جهان تک قطبی تلاش می کنند.
رئیس ائتلاف انتخاباتی دولت قانون افزود: ما اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تمامی تحریم های یکجانبه علیه ملت ها را محکوم می کنیم و دولت های منطقه و جهان را نیز به محکوم کردن آن فرامی خوانیم.
دبیرکل حزب الدعوه عراق، محاصره و فشار اقتصادی را اقدامی نادرست، غیر قانونی، انتقام جویانه، ظالمانه و بدون هیچ گونه مشروعیت بین المللی و غیرقابل توجیه دانست چرا که خارج از چارچوب سازمان ملل انجام شده است.
نخست وزیر سابق عراق افزود: در دوره رژیم سابق عراق نیز مخالفتمان را با این نوع مجازات ها و فشارها بر علیه ملت اعلام کردیم و گفتیم که به آن پایبند نخواهیم بود چرا که یکی از زشت ترین و پست ترین انواع مجازات های جمعی است.
المالکی گفت: اعمال این فشارها به امید افزایش اعتراضات مردمی، فتنه اندازی، تشویق روحیه نافرمانی و بی اعتماد کردن ملت به مسوولان آن انجام می شود.
این رهبر برجسته سیاسی عراق گفت: همانگونه که ما پیش تر تحریم های ضد سوری را محکوم کردیم، امروز نیز اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کنیم.
وی از دولت عراق خواست تا در کنار عاملان این اقدامات ضد ایرانی قرار نگیرد و گفت: از تمامی دولت های جهان و سازمان های حقوق بشر خواستاریم با این اقدامات خشونت بار علیه ملت همسایه و دوست (ایران) مقابله و برای خنثی کردن آن تلاش کنند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایران ، عراق ، امریکا ، تحریم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان