تاریخ انتشار: ۰۴:۵۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

روسیه: پاسخ مناسبی برای تحریم‌های آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو مجموعه ای از تدابیر را برای پاسخ به تحریم های جدید آمریکا تنظیم می کند تا پاسخ مناسبی به تحریم های بی فایده این کشور بدهد.
روسیه: پاسخ مناسبی برای تحریم‌های آمریکا داریم

رویداد۲۴ ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست هفتگی خود در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه گفت: طرف آمریکایی این بار به عنوان بهانه واهی، داستان مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش را برجسته کرده و براساس می خواهد ما را تحریم کند.
وی افزود: طرف روسی بارها هشدار داده است که سخن گفتن با این کشور از موضع زور و اولتیماتوم بی فایده است و هیچ نتیجه ای نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان این که تدابیر مناسب برای پاسخ دادن به بسته تحریمی جدید آمریکا تنظیم می شود، اظهار داشت: روسیه به ماهیت و ابعاد تحریم های جدید آمریکا توجه خواهد کرد و بر این اساس پاسخ مناسب تنظیم می شود.

تحریم های جدید توطئه است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه بسته تحریمی آمریکا بر اساس پرونده اسکریپال را توطئه مشترک انگلیس و آمریکا علیه روسیه خواند.
وی افزود: بدیهی است بازی مشترک اجرا می کنند که در آن نقش ها بین لندن و واشنگتن تقسیم شده است.
زاخارووا گفت: آمریکا و انگلیس این توطئه را بطور مشترک اجرا می کنند و از اخراج همزمان دیپلمات های روسی توسط این دو کشور (چهار ماه پیش) به دلیل مسمومیت اسکریپال، این مسائله برای ما کاملا مشخص شده بود.

اقدامات ناتو برای منطقه بالتیک خطرناک است
ماریا زاخارووا در ادامه به حادثه پرتاب موشک در استونی توسط جنگنده اسپانیایی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: اقدامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای امنیت منطقه بالتیک خطرناک است و حادثه در استونی این واقعیت (خطرناک بودن اقدامات ناتو) را اثبات کرد و نشان داد که ناتو سازمان بیفایده ای است.

دو روز پیش یک فروند جنگنده یوروفایتر اسپانیا در استونی بی دلیل موشک هوا به هوا شلیک کرد.

دانشجوی روس زندانی در آمریکا گرفتار تبعیض شده است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه نشست خبری با اشاره به دستگیری خانم ماریا بوتینا دانشجوی روس در آمریکا که از دو هفته پیش در زندان بسر می برد، شرایط وی را تبعیض آمیز خواند و گفت: اتهامات آمریکا علیه وی واهی و بر اساس بریده ای از پیام ها در شبکه های اجتماعی وارد شده است.

وی افزود: او در زندان به طور مرتب تحت بازجویی قرار می گیرد و آمریکا از ارائه کمک های درمانی به وی خودداری می کند.

استقرار جنگنده نزدیک ژاپن به خاطر این کشور نیست
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از نشست خبری خود به استقرار جنگنده های سوخو-35 در جزیره ایتوروپ (از مجمع الجزایر کوریل) اشاره کرد و گفت که این اقدام روسیه در راستای بی ثبات کردن روابط با ژاپن صورت نگرفته بلکه اقدامی دفاعی کشور است.

جزایر کوریل، مجمع‌الجزایری آتشفشانی میان ژاپن و استان ساخالین روسیه است.
طول تقریبی این جزایر یک هزار و 300 کیلومتر است که از شمال شرقی هوکایدو در ژاپن تا کامچاتکا در روسیه کشیده ‌شده است و دریای اختسک را از اقیانوس آرام شمالی جدا می‌ کند.

56 جزیره و تعداد زیادی صخره کوچک این مجمع ‌الجزایر را تشکیل می‌ دهند. مساحت کل بخش خشکی جزایر کوریل 15 هزار و 600 کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود 19 هزار نفر در آن زندگی می کنند.

ژاپن مدعی دو جزیره بزرگ جنوبی است که تا پیش از جنگ جهانی دوم در اختیار این کشور قرار داشت و پس از شکست در جنگ جهانی دوم، روسیه آن را در اختیار گرفت تا با گذشت 70سال همچنان ژاپن بر سر این موضوع با روسیه اختلاف داشته باشد.

روسیه نگران اوضاع نوار غزه است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از نشست خبری خود به نگرانی روسیه مبنی بر متشنج شدن اوضاع نوار غزه اشاره کرد و گفت: در مرز غزه و اسراییل (سرزمین های اشغالی) ریسک تشدید رویارویی های مسلحانه افزایش یافته است.
زاخارووا هشدار داد: این وضعیت ممکن است منجر به تلفات بیشتر غیرنظامیان از هر دوطرف و بدتر شدن اوضاع انسانی در باریکه غزه شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان