تاریخ انتشار: ۰۵:۴۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

تغییرات در پخش تلویزیونی جوایز اسکار / جایزه فیلم محبوب اضافه شد

هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی با هدف بالا بردن تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی با چند تغییر مهم در جوایز اسکار موافقت کرد.
تغییرات در پخش تلویزیونی جوایز اسکار / جایزه فیلم محبوب اضافه شد

رویداد۲۴ سه‌شنبه شب، حدود پنج ماه بعد از آن که پخش تلویزیونی جوایز اسکار با کم‌ترین تعداد تماشاگر (تنها 26.5 میلیون نفر) روبرو شد، هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، نه‌تنها جان بیلی فیلمبردار را بار دیگر به‌عنوان رئیس آکادمی برگزید، بلکه با امید افزایش تعداد تماشاگران خود، با چند تغییر مهم موافقت کرد.

بیلی و داون هادسن مدیر ارشد اجرایی در نامه‌ای به اعضای آکادمی تأکید کردند که هیئت رئیسه خود را متعهد می‌داند که "یک نمایش سرگرم‌کننده در سه ساعت" تولید کند. قطعاً این تصمیم واکنشی به دغدغه‌های کسانی است که مراسم اسکار را بیش از حد طولانی و خسته‌کننده می‌دانند. این حس تا حد زیادی به خاطر اعطای 24 جایزه رقابتی است که تنها تعدادی از آن‌ها برای عامه مردم اهمیت دارد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، بیلی و هادسن در نامه خود توضیح دادند برای کوتاه کردن مدت زمان برگزاری مراسم اسکار، برندگان تعدادی از بخش‌ها (که هنوز مشخص نشده‌اند) در فاصله پخش آگهی‌های تبلیغاتی معرفی خواهند شد. این بخش‌ها از پخش تلویزیونی حذف نمی‌شوند، در عوض لحظه‌های پیروزی، تدوین و بعداً پخش می‌شود.

قالب جدید شبیه چیزی است که در جوایز تونی و پخش آن از شبکه سی‌بی‌اس در مورد تعدادی از بخش‌ها به کار می‌رود. (تونی جوایز این بخش‌ها را پیش از آغاز پخش مراسم، اعطاء و صحبت‌های برندگان را ضبط می‌کند. در مورد جوایز اسکار، اعطای جوایز هنگام پخش آگهی‌های تبلیغاتی احتمالاً به این خاطر است که نامزدهای آن بخش‌ها بیشتر خود را در دل پخش تلویزیونی حس کنند.)

از سوی دیگر، آکادمی با هدف بالا بردن تعداد تماشاگران تلویزیونی مراسم اسکار که از شبکه ای‌بی‌سی پخش می‌شود، یک بخش جدید با عنوان جایزه "دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب" راه‌اندازی خواهد کرد که از دوره پیش رو یعنی نود و یکمین دوره جوایز اسکار، اجرایی خواهد شد. شرایط فیلم‌هایی که برای دریافت جایزه اسکار این بخش واجد شرایط هستند و دیگر جزئیات مهم این بخش متعاقباً اعلام می‌شود.

اگر جایزه فیلم محبوب (که احتمالاً نام دیگر آن "اسکار پاپ‌کورن" خواهد بود) از امسال اعطاء شود، بدون تردید تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی بیشتر خواهد شد، چرا که حضور بلاک‌باسترهایی چون "بلک پنتر"، "انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت"، "ددپول 2"، " مأموریت: غیر ممکن - سقوط" و "ماما میا! دوباره شروع شد" و ستاره‌های این فیلم‌ها در مراسم، تضمین می‌شود.

"بلک پنتر" همین حالا نیز یکی از رقبای جدی بخش‌های رقابتی است و آکادمی تأکید کرد که "یک فیلم در هر دو بخش فیلم محبوب و بهترین فیلم نامزد می‌شود."

آکادمی در عین حال به اعضای خود اطلاع داد که نود و دومین دوره جوایز اسکار – دوره‌ای که در سال 2020 برگزار می‌شود و از فیلم‌های 2019 تقدیر می‌کند – از تاریخ 23 فوریه که پیش‌تر اعلام شده بود به 9 فوریه تغییر می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسکار ، فیلم ، سینما ، تلویزیون
نظرات شما
پیشخوان