تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
علی آقامیرزایی، ملی‌پوش قایقرانی:

سه مدال در بازی‌های آسیایی می‌خواهم/ هدفمان قهرمانی و کسب مدال طلاست

ملی‌پوش قایقرانی ایران به دنبال سه مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است.
سه مدال در بازی‌های آسیایی می‌خواهم
رویداد۲۴ علی آقامیرزایی درباره شرایط تیم‌ ‌ملی قایقرانی  ایران در مسیر بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: تمرین‌های بسیار خوبی در این مدت داشتیم و تقریبا به ۱۰۰ درصد آمادگی رسیده‌ایم. به نظرم از این به بعد تنها حفظ شرایط مدنظر است و باید منتظر باشیم تا به بازی‌های آسیایی  اعزام شویم و مسابقه بدهیم. در این مدت خیلی خوب بودیم و امیدواریم که با قدرت در پالمبانگ پارو بزنیم و موفق باشیم.

ملی‌پوش قایقرانی ایران درباره شرایط کایاک دو نفره، بیان‌ کرد: ترکیب من و امین بوداغی خیلی خوب شده است. زمان بسیار خوبی ثبت کرده‌ایم که بهترین زمان در ایران است. ما قطعا در این قایق مدال داریم اما هدف ما کسب مدال طلا و تلاشمان برای قهرمانی است. من در بازی‌های آسیایی اینچئون با سعید فضل اولی، نایب قهرمان شدم و امیدوارم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا با امینی بوداغی مدالی بهتر بگیرم.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون درباره حریفان قایقرانی در بازیهای آسیایی، بیان‌ کرد: در کاپ جهانی رقابت نزدیکی با آسیایی‌ها داشتیم و قزاقستان با فاصله کمی از ما جلو بود. ازبکستان هم ترکیب خوبی دارد. به نظرم رقابت با این دو کشور است اما فراموش نکنیم بازی‌های آسیایی قبل از رقابت‌های انتخابی المپیک است و همه کشورها با قدرت کامل و با بهترین ترکیب در آن شرکت می‌کنند.

آقا میرزایی درباره ترکیب کایاک چهار نفره نیز، گفت‌: امسال با نظر کادر فنی به عنوان نفر سوم در کایاک چهار نفره حضور دارم. با تغییر در ترکیب نشستن متوجه شدیم ترکیب کنونی بهترین است. احمدرضا طالبیان، پیمان قویدل، من و امین بوداغی ترکیب این قایق هستیم و زمان بسیار خوبی داریم. کایاک چهار نفره ایران هم جزو سه قایق اول است و تلاش می‌کنیم که به مدال طلا برسیم چون هم از نظر بدنی و هم از نظر فنی واقعا وضعیت مطلوبی داریم.

ملی‌پوش قایقرانی ایران که در کایاک تک نفره ۲۰۰ نفر هم پارو خواهد زد درباره این ترکیب نیز، بیان‌ کرد: من در رقابت‌های قهرمانی آسیای سال گذشته به دلیل مریضی نتوانستم در این بخش پارو بزنم. بعد از رقابت چهار نفره کاملا تمام شدم اما اکنون وضعیت خوبی دارم. امیدوارم در این مدت هم اتفاق خاصی نیفتد. زمانی که ثبت کرده‌ام مدال دارد و باید بگویم هدفم در این ماده روی سکو رفتن است. به‌ هر حال ۲۰۰ متر شرایط کاملا متفاوتی دارد و رقابت در آن آسان نیست اما من هم وضعیت مطلوبی دارم.

او در پاسخ به این سوال که حضور در سه ارنج تقسیم قوا نیست و نیرویش تمام نمی‌شود؟ تصریح کرد: تقسیم قوا است اما کاملا آماده‌ام که در بازی‌ها بهترین نتیجه و سه مدال بگیرم. اتفاق خوبی است که اگر به این هدف برسم می‌توانم به کاروان ایران در اندونزی کمک کنم. تا امروز که همه چیز خوب بوده و ان‌شاء‌الله ادامه داشته باشد.

آقامیرزایی در پایان گفت‌: امیدوارم مسئولان نگاه بهتری به قایقرانی داشته باشند. قایقرانی رشته پر مدالی است و همه کشورها روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اکثر کشورهای آسیایی در اروپا تمرین می‌کنند و سطح بسیار بالایی دارند. قایقرانی ایران این پتانسیل‌ را دارد که جایگاه کشور در بازی‌های آسیایی را ارتقا بدهد اما نیاز به حمایت دارد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان