تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

کانادا خواستار کمک برای حل اختلاف با عربستان شد

دولت کانادا به دنبال رایزنی با متحدانش جهت حل اختلاف خود با ریاض است.
رویداد۲۴به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع در دولت کانادا اعلام کرد که اوتاوا بی‌ سروصدا در تلاش است به کمک همپیمانانش از جمله آلمان و سوئد بحران بی‌سابقه در روابطش با عربستان را حل کند.

یک مسئول برجسته که خواست هویتش فاش نشود، تاکید کرد، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا با همتایانش در کشورهای اروپایی در این خصوص گفت‌وگو کرده است.

 پیشتر آلمان و سوئد به خاطر انتقادشان از نقض حقوق بشر در عربستان مورد هدف واکنش‌های ریاض قرار گرفتند.

وزیر خارجه کانادا در جریان این رایزنی‌ها قصد دارد از چگونگی حل اختلاف این کشورها با عربستان مطلع شود و کانادا همچنین برای تماس با امارات و انگلیس که روابط مستحکمی با ریاض دارند برنامه‌ریزی کرده است.

در همین راستا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: کانادا "اشتباه بزرگی" را مرتکب شده است و این اشتباه باید تصحیح شود و اوتاوا به خوبی می‌داند که چه کاری را باید انجام دهد.

بحران میان کانادا و عربستان بعد از آن آغاز شد که اوتاوا، خواهان آزادی فوری فعالان مدنی بازداشت شده در عربستان شد؛ خواسته‌ای که از سوی ریاض مداخله در امور داخلی‌اش قلمداد شد و در نهایت به قطع شبه کامل روابط دو کشور انجامید.

اوتاوا با حمایت حدود ۲۰ سازمان مدافع حقوق بشر و دیگر سازمان‌های غیردولتی رو به رو شد و این سازمان‌ها از جامعه جهانی خواست تا در میان دعوای عربستان و کانادا به خاطر احترام به حقوق زنان در ریاض از اوتاوا حمایت کنند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان