تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
دولت سوئیس اعلام کرد:

شرکت‌های سوئیسی روابط تجاری خود با ایران ادامه ‌می‌دهند

دولت سوئیس به شرکت‌های این کشور توصیه کرد که علی‌رغم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، روابط تجاری خود با تهران را ادامه دهند.
توصیه سوئیس به شرکت‌های این کشور برای ادامه روابط تجاری با ایران
رویداد۲۴ دولت سوئیس با ابراز تاسف نسبت به اقدام آمریکا برای وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران به شرکت‌های سوئیسی توصیه کرد که روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی را دنبال کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه روز سه‌شنبه گذشته تصمیم خود برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را عملی کرد، گفت که هر کس با ایران تجارت کند نمی‌تواند با آمریکا تجارت داشته باشد. بخش نخست این تحریم‌ها دسترسی ایران به دلار، تجارت فلزات گرانبها، خودرو و نرم‌افزارهای صنعتی را هدف قرار می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا این اقدام را پس از خروج از توافق هسته‌ای 2015 با ایران انجام داد. این در حالی است که کشورهای اروپایی به شدت با این تصمیم مخالفت و تلاش کردند واشنگتن را متقاعد کنند این کار را انجام ندهد.

اما پس از خروج آمریکا، کشورهای اروپایی طرف توافق در تلاش برای نگه داشتن ایران در آن، متعهد شده‌اند که به روابط تجاری با ایران ادامه دهند و مانع از توقف تعاملات شرکت‌های اروپایی با تهران شوند.

فابیان ماین فیش وزیر امور اقتصادی سوئیس در این باره گفت: تصمیمات آمریکا روی وضعیت حقوقی سوئیس در ارتباط با ایران تاثیری نخواهد گذاشت. سوئیس از اینکه وضعیت درقبال ایران بار دیگر رو به وخامت رفته، به شدت متاسف است.

اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران حمایت می‌کند و در این راستا مقررات مسدودکننده را اجرایی کرده که به شرکت‌های اروپایی اجازه می‌دهد از این تحریم‌های آمریکا تبعیت نکنند.

همچنین مشاور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: شرکت‌های اروپایی که در تبعیت از تحریم‌های آمریکا دست از تجارت با ایران بردارند با تحریم‌های اتحادیه اروپا مواجه خواهند شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان