تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
خطیب نماز جمعه تهران:

ترامپ به تعهدات خود پایبند نیست/ محتکران در دنیا و آخرت روسیاه و بی‌آبرو می‌شوند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در خصوص مذاکره با آمریکا مواضع ما همان مواضعی است که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند، افزود: ترامپ دروغ می گوید، اگر مذاکره هم بشود او زیر حرف ها و تعهدات خود خواهد زد.
امامی کاشانی: ترامپ به تعهدات خود پایبند نیست
رویداد۲۴ «آیت الله محمد امامی کاشانی» در خطبه های نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران در جمع نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) به روایتی از امام صادق (ع) از عیسی مسیح اشاره کرد و افزود: کسی که زیاد دروغ بگوید کلامش بی ارزش است، البته ترامپ نه به مسیح (ع) و نه به خدای مسیح اعتقاد دارد.

وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا بسیار دروغ می گوید، حرف های او بها ندارد؛ کلام او سبک است و بر اساس چیزی که در دنیا نشان داده است هیچ کدام از حرف هایش ارزش ندارد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ترامپ می خواهد در دنیا ثابت کند، فشارها و تهدیدها و تحریم ها بر ایران اثرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: دشمنان با فضاسازی که با پول عربستان سعودی، توطئه صهیونیست ها و اعمال قدرت آمریکایی ایجاد کرده اند، می خواهند جهان اسلام را به هم بریزند.

امامی کاشانی تاکید کرد: ما باید بیدار و هوشیار و وحدت کلمه داشته باشیم؛ همه ما از مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر متحد باشیم و به وظایف و تکالیف خود عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران به اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حل مسائل اقتصادی و اقدامات ضروری دولت گفت: دشمنان جنگ روانی و اقتصادی را آغاز کرده اند و ما باید اکنون به دستورالعمل و تکالیفی که رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند عمل کنیم.

کشور باید آرام باشد
امامی کاشانی با بیان این که ایران امید و آرزوی کشورهای اسلامی است، تاکید کرد: کسانی که به دنبال احتکار کالا و ارز در کشور هستند، توبه کنند کشور باید آرام باشد.

وی گفت: ایران با این همه منابع طبیعی و ظرفیت ها و نیروهای متخصص و جوان نباید مشکل داشته و درمانده باشد و نباید بگذاریم که دشمنان با کینه توزی به ایران طمع کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی نا آرامی ها در کشور گفت: با عرق و غیرت ایرانی که داریم نباید اجازه دهیم که عده ای ماجراجو سر و صدایی را در کشور شروع کنند، افرادی فریب بخورند و تصاویری را در رسانه های دشمن منتشر کنند، چرا که همه امید دشمنان این است که ایران را وادار به مذاکره ای کنند که آنها می خواهند.

اعتدال نکته صلاح در برابر فساد است
امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر اینکه اعتدال نکته صلاح در برابر فساد است، گفت: فساد در روح، شهوت، کلام، شنیدن، امیال، درخواست ها و اموال سبب می شود انسان ها از حد اعتدال خارج شوند.

در قرآن کریم، کلمه فساد و مفسد آمده است به گونه ای که فساد را به این معنا بر می شمارد که امری از نکته اعتدالش تکان خورد.

وی با بیان اینکه فساد ممکن است کم یا زیاد باشد، گفت: خداوند مال و ثروت را قوام جامعه و زندگی قرار داده است؛ به این معنا که برای همه مردم بوده و به فرد خاصی تعلق ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: زمین، کشت، صنعت و تولید برای همگان است و فقط هر فردی به نسبت زحماتش از آنها بهره می برد؛ هر چند که امیال برای دریافت پول زیاد است اما باید مهار شود تا فسادی ایجاد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه حرص یک صفتی است که انسان را به باطل می کشاند، یادآور شد: شخص حریص به مقصد نمی رسد یعنی مرگ او را در بر می گیرد و نیز همیشه نگران، مضطرب و پریشان است.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: سرنوشت افراد حریص بر اساس قرآن، روسیاهی است و همین امر در مورد احتکار که معضل کنونی کشور است نیز صادق است یعنی محتکران علاوه بر رسوایی و بی آبرویی در این دنیا در آخرت نیز روسیاه خواهند شد.

وی ادامه داد: افرادی که در شهوت کسب مال حرام بیشتر هستند و اموال مردم را به امید فروش بیشتر جمع آوری می کنند، رو سیاه می شوند و خانه آنان در آخرت نیز مملو از کثافت های دنیوی آنان خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هر چند که پیامد چنین رفتارهای در کشوری که دشمنانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد به طور حتم در نزد خدا معلوم و مشخص است؛ نزد قوه قضاییه نیز معلوم است.

وی از قوه قضاییه تشکر کرد که با قاطعیت مجازات محتکران را اعلام کرده و در امر رسیدگی به پرونده های اخلاگران اقتصادی نیز جدی است.

امامی کاشانی در ادامه با اشاره به خاطره ای از دیدارش با امام خمینی (ره) گفت: طی دیداری که با امام (ره) داشتم و در مورد بنی صدر مطالبی را بیان کردم؛ ایشان فرمودند که ناراحت نشوم، این انقلاب باقی می ماند و هر کسی بد کند، خودش از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد: این نکته را به تمام سودجویان اعلام می کنم که زندگی خود و زن و بچه هایتان را در دنیا و آخرت روسیاه نکنید چرا که اینگونه خیانت ها به ملت بر روی نسل شما اثر خواهد گذاشت و در عالم برزخ به خوبی مشاهده خواهید کرد.

امام جمعه موقت تهران خطاب به اخلالگران اقتصادی افزود: کشور را متلاطم نکنید چرا که در سایه توجهات امام زمان (عج) از تمامی این گردنه ها نیز عبور خواهیم کرد اما شما در نهایت روسیاه خواهید ماند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Germany
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
اینا خجالت نمیکشن هرجا کم میارن دست به دامن غیرت ایرانی میشن؟
چرا میگین دشمن حنگ روانی راه انداخته . اقای روحانی مردم رو روانی کرده.
نظرات شما
پیشخوان