تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
نماینده مردم خوزستان خبر داد:

تعیین تکلیف بیمه تکمیلی خبرنگاران تا 6 ماه آینده / امکان تعیین ردیف بودجه از سوی دولت برای خبرنگاران

حشمت‌الله خادمی معتقد است باتوجه به شغلی که خبرنگاران دارند می‌توانند از بودجه ،برای خود ردیفی داشته باشند .
تعیین تکلیف بیمه تکمیلی خبرنگاران تا 6 ماه آینده / امکان تعیین ردیف بودجه از سوی دولت برای خبرنگاران
رویداد۲۴ حشت‌الله خادمی، نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه تکمیلی خبرنگاران، گفت: از وزیر ارشاد چند سوال کرده بودیم که یکی از آنها به موضوع بیمه تکمیلی خبرنگاران باز می‌گردد که گفتند بسیاری از خبرنگاران دارای بیمه تکمیلی هستند ولی گویا برخی از خبرنگاران از بیمه تکمیلی برخوردار نیستند.

خادمی با اشاره به پاسخ وزیر ارشاد در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی همه خبرنگاران اضافه کرد: خبرنگاری شغلی  استرس‌زا و همچنین بدون امنیت شغلی است ونداشتن بیمه تکمیلی برای افراد این شغل نادرست است . پرسش در مورد وضعیت بیمه تکمیلی خبرنگاران جزء سوالاتی بود که برایش مشکل بسیار ایجاد کرده‌اند. وزیر  هم برای این سوال پاسخی نداشت  تنها قول رسیدگی داد و به اعضای کمیسیون قول  داد تا  شش ماه آینده  نتیجه پیگیری‌ها را به مجلس ارائه دهد. بعد از اتمام شش ماه گفته شده  اگر اقدامات قانع کننده صورت نگیرد مجدد از وزیر سوال خواهیم پرسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند تعطیلی روزنامه‌ها و تعدیل نیرو در این صنف، گفت:  باید در همه مسائل کشور و فعالیت همه مسئولان شفافیت وجود داشته باشد و خبرنگاران می‌توانند با هنری که دارند در این خصوص به کشور کمک کنند. در بحث فساد وقتی از شفاف‌سازی حرف می‌زنیم باید همراه آن از خبرنگاران هم نام ببریم. باید از خبرنگاران و مطبوعات به‌عنوان رکن اصلی دموکراسی نام برد زیرا بر بسیاری از موضوعات مربوط به زندگی مسئولان، نظارت می‌کنند و همه اعمال مسئولان و نمایندگان را مانند یک اتاق شیشه‌ای تحت نظر دارند.

وی در همین مورد اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه و کشور توسعه یافته‌ای داشته باشیم حمایت از خبرنگاران یکی از مسائل اصلی است. تعداد خبرنگاران و تعداد مطبوعات و رسانه‌های هر کشور نشان دهنده پیشرفت و یا عقب ماندگی آن کشور است. دولت‌ها برای استقلال و درآمدزایی مطبوعات باید کمک بکنند تا بتوانند رشد کنند. خبرنگاران باید از بیمه تکمیلی، امنیت شغلی، درآمد کافی و ... بهرمند باشند در غیر این صورت نمی‌توانیم به یک کشور پیشرفته  تبدیل شویم.

خادمی در پایان با تاکید بر تلاش خبرنگاران برای دریافت ردیف بودجه‌ای از دولت گفت:  خبرنگاران هم با تکیه بر انجمن صنفی خود باید در مقابل کمبودها مطالبه‌گری کنند وحقشان را بگیرند و برای خودشان از دولت ردیف بودجه‌ای دریافت کنند. اکنون ردیف‌ بودجه‌ های فراوانی وجود دارد که اگر قطع شود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، به‌عنوان عضوی از مجلس شورای اسلامی می‌گویم که هر کمکی برای ارتقاء وضعیت خبرنگاران از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خبرنگاران
نظرات شما
پیشخوان