تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

قدیمی ترین پنیر جهان در مصر

یک گروه کاوش باستان شناسی اعزامی از دانشگاه کاتانی ایتالیا موفق به کشف باقی مانده پنیری در منطقه باستانی 'سقاره' در نزدیکی قاهره شدند که ۳ هزار و ۲۰۰ سال قدمت دارد. براساس گزارش کارشناسان، این پنیر حاوی باکتری‌های یک نوع بیماری به نام ' تب دریای مدیترانه ' در مصر باستان بوده که از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان به شمار می‌رفته است
رویداد۲۴ یک گروه کاوش باستان شناسی اعزامی از دانشگاه کاتانی ایتالیا موفق به کشف باقی مانده پنیری در منطقه باستانی 'سقاره' در نزدیکی قاهره شدند که 3 هزار و 200 سال قدمت دارد.

به گزارش تارنمای روزنامه الیوم السابع، در نتیجه این کاوش باستان شناسی که با همکاری دانشگاه القاهره صورت گرفت، بقایای جامد پنیر در یک گور منطقه سقاره به دست آمده است که تاریخ ساخت آن به سال های 1290 تا 1213 پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

براساس گزارش کارشناسان، این پنیر حاوی باکتری های یک نوع بیماری به نام ' تب دریای مدیترانه ' در مصر باستان بوده که از بیماری های مشترک انسان و حیوان به شمار می رفته است.
منطقه تاریخی سقاره در نزدیکی قاهره می باشد و شامل گورهای قدیمی است که هرم 'زوسر' را نیز در این منطقه قرار دارد.

گفتنی است که مصری های باستان به زندگی پس از مرگ باور داشتند، به همین دلیل سلاح، مواد غذایی و نوشیدنی را با مردگان دفن می کردند تا در زندگی جدید از این وسایل استفاده کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان