تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

دلار به کانال ۷ هزار تومان می‌آید

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ابراز رضایت از بسته جدید ارزی گفت: با گذشت زمان انتظار می رود که نرخ دلار بین رقم 7 تا 8 هزار تومان به ثبات برسد.
 رویداد۲۴ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ابراز رضایت از بسته جدید ارزی گفت: با گذشت زمان انتظار می رود که نرخ دلار بین رقم 7 تا 8 هزار تومان به ثبات برسد.

محمد حسینی بسته ارزی جدید بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: سیاست ارزی جدید بانک مرکزی به نسبت تصمیمات قبلی عاقلانه تر است، در حوزه جلوگیری از تقاضاهای کاذب و مدیریت بازار واردات این بسته شرایط بهتری دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تراز تجاری کشور در چهار ماه نخست سال قابل قبول بوده است، بیان داشت: با توجه به میزان صادرات غیر نفتی و میزان واردات و ارز حاصل از فروش مواد نفتی، می طلبید برای آن که نقدینگی کشور در برابر قیمت ارز خارجی منجر به نوسانات ارزی نشود بازار ثانویه برای ارزهای صادراتی ایجاد شود و تعدادی از صرافی ها زیر نظر بانک مرکزی فعال شوند.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت دلار باید قابلیت پاسخگویی به تقاضای تولیدکنندگان واقعی را داشته باشد، گفت: باید نرخ دلار رقم معقول و قابل قبولی باشد که نیاز تمام متقاضیان از جمله تولید کنندگان و وارد کنندگان مواداولیه را پاسخگو باشد به نظر می رسد که با بسته جدید ارزی به شرایط اولیه بر گردیم.

دلار به کانال 7 هزار تومان می آید

وی ادامه داد: با اجرای بسته جدید ارزی نوساناتی در قیمت دلار تجربه خواهیم کرد اما با گذشت زمان انتظار می رود که نرخ دلار بین رقم 7 تا 8 هزار تومان به ثبات برسد.

این نماینده مجلس بااشاره به ایرادات بازار ثانویه، گفت: تا امروز بازار ثانویه عملکرد خاصی نداشت، بعد از تک نرخی شدن دلار و قاچاق محسوب کردن خرید وفروش دلار در بازار آزاد باعث شد که فضا ملتهب شود اکنون با ایجاد بازار ثانویه و تزریق ارز صادرات پتروشیمی ها به ارز ثانویه می توان انتظار کاهش قیمت دلار را داشت.

دلار دو نرخی شده است

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در حال حاضر دو نرخ برای دلار وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر دلار دولتی و دلاری که در صرافی ها و بازار ثانویه خرید و فروش می شود داریم، نرخ دلار در صرافی و بازار ثانویه یکسان خواهد بود با این حال ممکن است برخی در کوچه پس کوچه های چهارراه فردوسی با اختلاف 100 تومان دلار عرضه کنند.

برخی صرافی ها فعال می شوند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص تعداد صرافی هایی که فعال می شود، توضیح داد: تعدادی از صرافی ها مدنظر بانک مرکزی در سیاست ارزی جدید فعال می شود این صرافی های شرایط پیوستن به سامانه نیما را دارند و باید دید بانک مرکزی برای باقی صرافی ها چه برنامه ای دارد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد حسینی ، ارز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ج م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
کاشکی یکی حرفتون درست ازاب درمیومد همه حرفاتون درست برعکس ازاب درمیاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
نمیدونم چرا اینقدر نابغه اقتصادی توی ایران داریم..زمانشان یا به زودی هست یا از این به بعد یا در اینده ولی من به شما میگم..دلار تا دوشنبه به کانال دو ضربدر هفت هزار (14000) پرش خواهد کرد
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
دلار 7000 تا 8000 تومانی خیلی کمه؟ قیمت مناسب دلار با توجه به درآمد مردم باید حداکثر 1000 تومان باشد. 7000 و 8000 و 1000 فرقی به حال ملت ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
عالیست چیزی نشده از ۳۷۰۰ تا ۸۰۰۰ت فاصله‌ای نیست نقطه به نقطه است
نظرات شما
پیشخوان