تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
پا قدم تبریزی برای آبی‌ها خوش یمن بود

پیروزی پر گل استقلال، تراکتورسازی را به قعر جدول فرستاد

استقلال با شکست ۳ بر صفر تراکتورسازی در ورزشگاه‌ آزادی، نخستین پیروزی خود در لیگ هجدهم را به دست آورد.
پیروزی پر گل استقلال، تراکتورسازی را به قعر جدول فرستاد
رویداد۲۴ از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران و در مهم‌ترین بازی، استقلال از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز است. این دیدار با حساب ۳ بر صفر به سود یاران شفر تمام شد تا استقلال نخستین پیروزی خود را در این فصل به دست بیاورد و با پنج امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

از سوی دیگر تراکتورسازی که هزینه‌های زیادی را در این فصل انجام داده، با دو امتیاز به رده پانزدهم جدول سقوط کرد.

برای استقلال در این دیدار علی عبدالله زاده (۱۳ گل به خودی)، مرتضی تبریزی (۲۶)، فرشید اسماعیلی (۵۲) گل زدند.

همچنین میلاد زکی‌پور از استقلال و علی عبدالله زاده با کارت زرد سید مهدی سید علی جریمه شدند.

نیمه نخست

در دقایق ابتدایی این بازی استقلال حملات پردامنه‌ای را روی دروازه تراکتورسازی تدارک دید که شروع اکثر این حملات از جناحین بود اما هیچ کدام از سانترها و پاس‌های ارسالی به مهاجمی از استقلال نرسید و محسن فروزان عمده توپ‌های ارسالی را در آغوش کشید. با فرا رسیدن دقیقه ۱۰، از فشار حملات استقلال کاسته شد و تراکتورسازی توانست بازی را در دقایقی اداره کند. با این وجود در دقیقه ۱۳ و روی یکی از نفوذهای استقلال، ارسال روح الله باقری به داخل محوطه جریمه تراکتورسازی قبل از رسیدن به مرتضی تبریزی، توسط علی عبدالله زاده به اشتباه وارد دروازه محسن فروزان شد و دروازه تراکتورسازی فرو ریخت.

با گلزنی استقلال بازی تا دقایقی از تب و تاب افتاد اما باز هم استقلال صاحب توپ و میدان شد. بعد از گذشت ۲۶ دقیقه، پاس رو به عقب فرشید اسماعیلی درگوشه محوطه شش قدم به مرتضی تبریزی رسید و با شوت فنی و محکم این بازیکن، دروازه تراکتورسازی برای بار دوم فرو ریخت. حتی با وجود دومین گل اسقلال هم تراکتورسازی در اجرای تاکتیک‌های هجومی چندان کارآمد عمل نکرد و فقط توپ بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد. با وجود بستن راه‌های نفوذی بازیکنان تراکتورسازی توسط استقلالی‌ها، ارسال سانترهای بلند از روی ضربات ایستگاهی و کرنر تاکتیک شاگردان میلان توشاک برای بازگرداندن نتیجه بازی به سود سرخپوشان تبریزی بود که به نتیجه نرسید.

روی حملات تراکتوسازی، استقلال ضد حمله تند و تیزی را توسط مرتضی تبریزی آغاز کرد. پاس این بازیکن در دهانه محوطه هجده قدم به وریا غفوری رسید و او با دریبل دو طرفه مدافع تراکتورسازی را از پیش رو برداشت اما ضربه روح الله باقری با اختلاف اندک به بیرون رفت که در ادامه وریا غفوری با اعتراض به داور بازی خواستار اعلام پنالتی به سود تیمش شد که به جایی نرسید.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم باز هم استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت و شوت مرتضی تبریزی در دقیقه ۴۷ در آغوش محسن فرزوان قرار گرفت. دامنه حملات استقلال به حدی پیش رفت که در دقیقه ۵۲، شوت فرشید اسماعیلی از فاصله حدودا ۲۰ متری به تور دروازه محسن فروزان چسبید و اختلاف به سه گل رسید. بعد از دریافت سومین گل، تراکتورسازی برای انجام حملات بیشتر تلاش کرد اما باز هم حملات این تیم زهردار نبود و مهدی رحمتی به راحتی مقابل حملات این تیم قرار گرفت.

استقلال خیلی زود جریان بازی را از تراکتورسازی پس گرفت و الحاجی گرو حمله‌ای را با همکاری مرتضی تبریزی و زکی‌پور تدارک دید که این بار یار تراکتورسازی برای دفع توپ، کرنر را در نظر گرفت و دچار اشتباه نشد. توشاک با این نتیجه جا به جایی‌های را در تیمش انجام داد و توانست روند بازی را متعادل کند. ناتوانی تراکتورسازی در خلق موقعیت‌ گل، شفر را به تقویت خط حمله تیمش وا داشت تا ترکیب‌های مختلف را در این بازی امتحان کند اما اشتیاق سابق برای گلزنی در ساق بازیکنان استقلال هم وجود نداشت.

اشکان دژاگه بعد از گذشت حدود ۷۵ دقیقه توانست حمله‌ای را برای تیمش تدارک ببیند که این حمله با مقاومت بازیکنان استقلال هر کرنر رفت و به جایی نرسید.

این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر استقلال خاتمه یافت تا شفر نخستین پیروزی را در این فصل به دست بیاورد و از سوی دیگر تراکتورسازی کماکان در حسرت پیروزی بماند.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، فرشاد محمدی‌مهر، وریا غفوری (الحاجی گرو ۵۴)، علی کریمی، فرشید باقری، مرتضی تبریزی، فرشید اسماعیلی (نیومایر ۸۱) و روح‌الله باقری (خسرو حیدری ۷۳).

ترکیب تراکتورسازی: محسن فروزان، محمد طیبی، علی عبدالله‌زاده (سوگینا ۵۰)، محمد اهل‌شاخه، دانیال اسماعیلی‌فر، رضا شربتی، مسعود شجاعی (علی طاهران ۵۶)، علیرضا نقی‌زاده (احسان پهلوان ۸۰)، اشکان دژاگه، هری فوریستر و آنتونی استوکس.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان