تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
طی ۲ ماه؛

واردات معدن ۵۰ درصد افزایش یافت!

میزان واردات در حوزه صنعت و معدن طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب کاهش ۷.۸ درصدی و افزایش ۵۰.۶ درصدی داشته است.
واردات معدن ۵۰ درصد افزایش یافت!
رویداد۲۴میزان ارزشی واردات در بخش صنعت طی دو ماهه سال جاری معادل پنج میلیارد و ۲۲۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به واردات پنج میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلاری صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

در ‌عین ‌حال میزان وزنی واردات انجام شده در بخش صنعت طی دو ماهه ابتدایی سال جاری معادل دو میلیون و ۱۵ هزار تن بوده که نسبت به واردات دو میلیون و ۷۴۵ هزار تنی صورت گرفته در مدت مشابه سال قبل با کاهش ۲۶.۶ درصدی همراه شده است.

در بخش معدن نیز میزان وزنی واردات انجام گرفته طی ۶۰ روزه سال ۱۳۹۷، ۲۰۰ هزار تن بوده است که نسبت به ۱۳۸ هزار تن واردات انجام شده در این حوزه طی مدت مشابه سال گذشته با افزایشی ۴۵.۲ درصدی مواجه شده است. در بخش فرش و صنایع دستی نیز میزان وزنی واردات صورت گرفته ۱۶۲ تن بوده است که نسبت به ۱۳۲ تن واردات انجام شده در مدت مشابه سال گذشته با رشدی ۲۲.۶ درصدی روبرو شده است.

در ذیل جداول مربوط به ترکیب وزنی واردات و ترکیب ارزشی واردات در سه بخش صنعت، معدن، فرش و صنایع دستی طی دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال قبل آمده است.
واردات معدن ۵۰ درصد افزایش یافت!
منبع: ایسنا
برچسب ها: رویداد24
نظرات شما
پیشخوان