تاریخ انتشار: ۰۶:۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

سرنوشت مبهم نیروهای نزدیک به ربیعی در وزارت کار/ اعضای حزب اسلامی کار چه می‌کنند؟ +جدول

افراد زیادی در حزب اسلامی کار هستند که در صورت خروج مدیریت وزارت کار از دستان احزاب دوقلوی کارگری (خانه کارگر و حزب اسلامی کار)، شاید مثل ربیعی دنبال کار جدید باشند.
صعود و سقوط حزب همیشگی وزارت کار!/ با خروج ربیعی، نیروهای نزدیک به وزارت کار هم بیکار می شوند؟

رویداد۲۴ با استیضاح علی ربیعی، بار دیگر تسلط بر وزارت کار از دست نیروهای نزدیک به خانه کارگر خارج شد. خانه کارگر که ریشه در شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی داشت، سال‌ها پیش و توسط افرادی مثل ابوالقاسم سرحدی‌زاده، حسین کمالی، علیرضا محجوب و علی ربیعی تاسیس شد و در دولت‌های میرحسین موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی، وزارت کار توسط وابستگان و نزدیکان به این حزب مدیریت می‌شد.

در دولت دوم خاتمی البته با فشار اصلاح‌طلبان، حسین کمالی بعد از دوازده سال از وزارت کار رفت تا ابتدا صفدر حسینی و بعدا ناصر خالقی از اعضای جبهه مشارکت به سمت وزارت کار برسند. گفته می‌شود در این دوره به اتحادیه‌های خارج از چتر خانه کارگر برای فعالیت مجوزهایی داده شد. منتقدان خانه کارگر و حزب اسلامی کار معتقد بودند این حزب با شعار حمایت از کارگران، نیروهای خود را وارد هیات مدیره شرکت‌های بزرگ اقتصادی کرده است. اتهامی که اعضای خانه کارگر آن را تکذیب می‌کنند.

جدول زیر مهمترین چهره‌‎های حزب اسلامی کار را در دوره جدید نشان می‌دهد. افراد زیادی در این فهرست هستند که در صورت خروج مدیریت وزارت کار از دستان احزاب دوقلوی کارگری (خانه کارگر و حزب اسلامی کار)، شاید مثل ربیعی دنبال کار جدید باشند.

صعود و سقوط حزب همیشگی وزارت کار!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان