تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

صرافی‌ها اجازه انجام هیچگونه حواله شخصی را ندارند/ فروش اسکناس با ۱درصد سود در سنا

بر اساس جلسه‌ای که میان صرافان و بانک مرکزی برگزار شد، مقرر شده صرافی‌ها تمامی خریدهای ارزِاسکناس خود را در سامانه سنا ثبت کرده و با یک درصد سود از طریق همان سامانه به فروش برسانند.
صرافی‌ها اجازه انجام هیچگونه حواله شخصی را ندارند/ فروش اسکناس با ۱درصد سود در سنا

رویداد۲۴ در جلسه‌ای که پنجشنبه گذشته در بانک مرکزی با صرافان برگزار شد، قرار بر این شده است که از امروز کلیه صرافان، تمامی عملیات صرافی اعم از خرید و فروش و حوالجات را صرفا بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی انجام دهند. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صرافی‌ها باید تمامی خریدهای خود را ( اسکناس ) در سامانه سنا ثبت کرده و با یک درصد سود از طریق سامانه سنا بفروش برسانند.

آنگونه که صرافان اعلام کرده‌اند، باید تمامی معاملات با رعایت مقررات پولشویی مانند شناسایی کامل فروشنده از طریق دریافت کارت ملی و انتقال پول به حساب شخص فروشنده و دارنده کارت ملی انجام داده و به هنگام فروش نیز لازم است خریدار از طریق کارت ملی شناسایی شده و از طریق کارت بانکی همان شخص پول را به حساب شرکت صرافی واریز نماید.

 برای حوالجات نیز از طریق خرید در سامانه نیما اقدام و طبق روال تعریف شده در سامانه نیما انجام شود لازم به ذکر است فعلا صرافیها اجازه انجام هیچگونه حواله شخصی را ندارند. برای تعیین سقف برای انجام حوالجات شخصی از بانک مرکزی درخواست صدور دستور شده است و و صرافی ها فعلا منتظر اعلام بانک مرکزی هستند.

کشف نرخ نیز فعلا از طریق بازار انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه معاملات بین صرافان نیز از طریق سامانه سنا بلا مانع است. همچنین سیستم نظارت بانک مرکزی از امروز فعالیت وسیعی را به همراه سیستم های قضایی جهت کنترل و نظارت بر فعالیت صرافیها آغاز نموده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان