تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

قیمت دلار به تابلوی صرافی‌ها برگشت

در اولین روز هفته جاری، صرافی ها کار خود را در شرایطی آغاز کردند که بالاخره توانستند نرخ دلار و یورو بازار آزاد را بر روی تابلوهای خود ثبت کنند.
قیمت دلار به تابلوی صرافی‌ها برگشت/ ریزش قیمت‌ها در بازار تهران

رویداد۲۴ صرافی‌ها امروز در اولین ساعات کاری هفته جاری بالاخره توانستند تابلوهای خود را روشن کرده و نرخ هر دلار و یورو را بر روی آن ثبت کنند. بر این اساس، نرخ هر دلار آمریکا برای خرید ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و برای فروش ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه هر یورو برای خرید ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان و برای فروش ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صرافی ها بر این باورند که نرخ ها با توزیع اسکناس ارزی که از سوی پتروشیمی ها صورت گرفته اندکی رو به تعادل رود.

دولت هفته گذشته با تصویب بسته جدید سیاست‌های ارزی، کار صرافی‌ها را که حدود ۱۸۰ روز متوقف مانده بود، آزاد اعلام کرد و بر این اساس، خرید و فروش اسکناس توسط مردم در صرافی‌ها مجاز اعلام شده است. این در حالی است که دولت در بسته ابتدایی سیاستهای ارزی که در فروردین ماه سال جاری ابلاغ شد، هر گونه معامله و خرید و فروش اسکناس ارز در صرافی‌ها را ممنوع اعلام کرده و این عملیات را مصداق معامله کالای قاچاق دانسته بود.

اکنون با بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت، قرار بر این است که معامله آزاد شده و نرخ اسکناس ارز در بازار از سوی صرافی‌ها، کشف شود.

در عین حال برخی منابع خبری خبر از فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴ میلیون تومان می‌دهند؛ در حالیکه همان سکه را بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از مردم نمی‌خرند که نشانگر فاصله ای ۳۰۰ هزار تومانی بین خرید و فروش آن است؛ از سوی دیگر بر روی تابلوی صرافی ها قیمت فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده و قیمت خرید آن از فروشندگان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ این قیمت نیز فاصله ۳۰۰ هزار تومانی بین خرید و فروش را نشان می دهد.

بر این اساس صرافی ها هر قطعه سکه نیم بهار آزادی را یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می فروختند. هر قطعه سکه ربع بهار آزادی نیز ۹۵۰ هزار تومان فروخته و ۸۳۰ هزار تومان خریداری می شد. هر قطعه سکه گرمی نیز ۴۹۰ هزار تومان فروخته و ۴۰۰ هزار تومان خریداری می شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان