تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ بررسی می‌کند؛

اقبال نمایندگان تهران به شبکه‌های اجتماعی/ مقایسه تعداد فالوئرهای 30 نماینده تهران در توئیتر +جدول

در حالیکه شبکه‌های اجتماعی پراستفاده همچون توئیتر و تلگرام در ایران فیلتر هستند، نمایندگان تهران همچنان از این بستر برای ارتباط با مخاطبانشان استفاده می‌کنند.
اقبال نمایندگان تهران به شبکه‌های اجتماعی/ مقایسه تعداد فالوئرهای 30 نماینده تهران در توئیتر +جدول

رویداد۲۴ نمایندگان مجلس نیز همچون اعضای شورای شهر اهل استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند و معمولا در توئیتر فعالیت دارند. وضعیت آنها از نظر استقبال مخاطبان مناسب است و می‌توان صفحات توئیتر آنان به 5 دسته تقسیم شده‌اند: دسته اول با استقبال فوق‌العاده، دسته دوم با استقبال خوب، دسته سوم با استقبال معمولی، دسته چهارم ضعیف و دسته پنجم نمایندگانی که فعلا قصد استفاده از این شبکه اجتماعی را ندارند.

فوق العاده‌ها: محمود صادقی، شاخ توئیتر فارسی!

در عرض دو سال صفحه توئیتر محمود صادقی تبدیل به یکی از مشهورترین صفحات توئیتر فارسی شده است. محمود صادقی به تنهایی 204 هزار مخاطب دارد که رقم چشمگیری است. این نماینده حقوقدان مجلس درباره مسائلی مثل حساب‌های قوه قضائیه، رفع حصر، افزایش آزادی‌های مدنی و آسیب دیدگان حوادث دی ماه توئیت‌هایی کرد که با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

علی مطهری و مصطفی کواکبیان هم نسبت به سایر نمایندگان صراحت بیشتری در بیان حقیقت دارند و البته دنبال کنندگان بیشتری هم دارند. مطهری سال‌هاست نماینده مجلس است و کواکبیان هم سابقه نمایندگی مجلس هشتم را در کارنامه دارد. از مهمترین مسائل سیاسی که این دو نماینده به آنها پرداخته‌اند، مسئله رفع حصر و آزادی مطبوعات بوده است. صفحات این دو نماینده نزدیک به 100 هزار دنبال کننده دارد.

عارف، از خوب‌های شبکه‌های اجتماعی!

محمدرضا عارف در صفحه توئیتر خود به عنوان روابط عمومی برای بیان مسائل نه چندان پر حاشیه استفاده می‌کند. مشهورترین نماینده تهران در مجلس دهم، حالا چهارمین چهره فعال در شبکه‌های اجتماعی است و بعید نیست همین جایگاه را هم از دست بدهد. او نزدیک به 36000 دنبال کننده در توئیتر دارد.

محمدعلی وکیلی مثل کواکبیان از چهره‌های مطبوعاتی است. احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس است و عموما صحبت‌هایش با استقبال چهره‌های فرهنگی مواجه می‌شود. این صفحات بالای بیست هزار دنبال کننده هستند.

فریده اولاد قباد مشهورترین نماینده زن تهران در توئیتر است. هرچند او هم به پیام تبریک و تسلیت بسنده می‌کند.

الیاس حضرتی هم از چهره های مطبوعاتی توئیتر است اما به اندازه وکیلی و کواکبیان موفق نبوده است. طیبه سیاوشی و غلامرضا حیدری با اینکه عموما در پیگیری مسائل حساس، در کنار اصلاح‌طلبان هستند اما در این شبکه اجتماعی اندگی بیشتر از ده هزار نفر، دنبال کننده دارند.

در جستجوی محبوبیت

نمایندگانی در مجلس هستند که هنوز صفحات اجتماعی آنان با استقبال اساسی مواجه نشده و کمتر از 10 هزار مخاطب دارند. در موضوع توئیت این نمایندگان مسائل سیاست داخلی کمتر است. محمدرضا بادامچی بیشتر از مسائل وزارت کار می‌نویسند. او یکی از علاقه‌مندان به ربیعی بود. فاطمه حسینی از جمله حامیان اصلی لایحه حمایت از حقوق کودک بود. این سه نفر بالای هشت هزار دنبال کننده در صفحه توئیتر دارند.

فاطمه سعیدی که به خاطر حمایت از حقوق معلمان مشهور شده است، بهروز نعمتی که در جایگاه هیات رئیسه مجلس از رابطه مجلس و دولت می‌نویسد، فرید موسوی که از لایحه منع استخدام بازنشسته‌ها حمایت کرده بود و علیرضا رحیمی که درباره مسائل سیاست خارجی توئیت می کند هم در صفحه توئیتر با استقبال سرد مردم مواجه شده‌اند و بین هزار تا 3 هزار مخاطب دارند.

دفتر بی مخاطب!

بعضی از نمایندگان مجلس هم احتمالا صرف کنجکاوی صفحاتی در توئیتر ایجاد کرده اند و حضور جدی در فضای توئیتر ندارند. کاظم جلالی، مهدی شیخ، پروانه مافی، ابوالفضل سروش و سهیلا جلودازاده نمایندگانی هستند که در توئیتر کمتر از هزار مخاطب دارند.

علیرضا محجوب، پروانه سلحشوری، علی نوبخت، سیده فاطمه ذوالقدر، محمدجواد فتحی، محسن علیجانی، داود محمدی، محمدرضا نجفی، عبدالرضا هاشم زائی هم یازده نماینده‌ای هستند که از توئیتر استفاده نمی کنند.

مقایسه تعداد فالوئرهای سی نماینده تهران در توئیتر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
59877
|
United States of America
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
بدترین شکل نمایندگی همین نمایندگی انفرادی یا لیستی است که برمنات دوره قاجار و پهلوی است ؟ بیشتر این نمایندگان هیچ تماسی عمومی با مردم در هفته در مراکز تجمع ندارند ؟مرکز امور مساجد وشهرداری ها و وزارت ارشاد مشئول ایجاد ارتباط مستقیم بین مردم با نمایندگان هستند؟ اما نماینده ها فقط در فصل انتخابات وبرداشت رای فعال هستند ؟ ارتباطات مستمر وجود ندارد؟
نظرات شما
پیشخوان