تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
نمایشگاه صنایع کوچک ایران افتتاح شد؛

لاریجانی: صنایع کوچک پیشران صنعت کشور هستند/ شریعتمداری: تولید برای صادرات شعار پیش روی ماست

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران با حضور مسئولان کشور همچون علی لاریجانی رییس مجلس و محمد شریعتمداری وزیر صنعت در محل مصلای تهران افتتاح شد.
لاریجانی: صنایع کوچک و متوسط پیشران صنعت کشور هستند/ وزیرصمت: بیش از نود درصد صنایع کشور کوچک هستند
رویداد۲۴ مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران صبح امروز در مصلای تهران گشایش یافت و مسئولان کشور از آن بازدید کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور یافته بود، با بیان اینکه باید یک ارزیابی از وضعیت درآمدی دولت صورت بگیرد، اظهار داشت: مجلس هر اقدامی که لازم باشد برای حمایت‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی انجام می‌دهد.

او با اشاره به احکام قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار گفت: در ماده ۴ این قانون، وظیفه‌ای به اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی داده شده تا شاخص‌های کسب و کار را به صورت مستمر رصد کرده و آن را طبقه‌بندی استانی کنند.
 
علی لاریجانی: باید از صنایع کوچک حمایت کرد


لاریجانی گفت: صنایع کوچک و متوسط پیشران صنعت کشور هستند که از نظر تعداد و تاثیر نقش پیشران در اقتصاد دارند که باید از آنها حمایت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی و تعاون و بخش خصوصی این گزارش را ارائه کرده‌اند، ادامه داد: گزارشی که مربوط به بهار ۹۷ بوده نشان می‌دهد که آمارها خوب نیست و باید بررسی شود که اشکال کار در کجاست.

لاریجانی تصریح کرد: بر اساس این گزارش، رقم شاخص ملی محیط کسب و کار در بهار سال جاری ۶.۱۵ از ۱۰ نمره بوده در حالیکه نمره ۱۰ پایین‌ترین عدد است و این نشان می‌دهد که باید تصمیمات سریع‌تری برای این بخش گرفته شود.

عضو شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه در تشریح مشکلات بخش صنعت در گزارش اتاق تعاون و بازرگانی گفت: غیرقابل پیش بینی بودن و تغییر قیمت مواد اولیه، دشواری تامین مالی از بانک‌ها، بی ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجتماعی، قدرت پیش بینی را برای واحدهای صنعتی کاهش داده است.

محمد شریعتمداری: صنایع کوچک و متوسط باید بهره‌ور شود

محمد شریعتمداری وزیر صمت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سخنرانی کرد و گفت: از واحدهای کوچک و متوسط به عنوان ستون فقرات فعالیت‌های اقتصادی یاد می‌شود و در اقتصاد جهانی نیز نقش آفرینی می‌کنند؛ این در حالی است که بیش از نود درصد صنایع کشور کوچک هستند و البته باید به این تعداد صنوف تولیدی را هم اضافه کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اشتغال یک میلیون نفری صنایع کوچک و متوسط خبر داد و ارزش تولیدات آنها را هفده میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: باید در بهره ور کردن صنایع کوچک و متوسط کار را به نحو بهتری پیش برد و در این میان نقاط ضعف را از بین برد.

شریعتمداری گفت: صنایع کوچک و متوسط حضور یابند باید در بازارهای همسایه و دوردست و تولید برای صادرات از شعارهای پیش روی ما است.

صادق نجفی: تا پای جان در خدمت صنایع هستیم

صادق نجفی در همایش توانمندی‌های صنایع کوچک گفت: ١۴٠٠ واحد از صنایع کوچک، هم‌اکنون در این نمایشگاه حضور دارند و در مقابل آنهایی که پمپاژ ناامیدی به اقتصاد و تولید می‌کنند، ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند که پاسخ بگیرند.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های رییس جمهور و وزیر صمت تا پای جان در خدمت صنایع هستیم و با دستور وزیر قرار است که در کنار صنایع کوچک باشند و در تمام عرصه‌ها از این صنایع دفاع خواهیم کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان