تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل دفتر موسیقی:

3 قطعه آلبوم چاوشی مجوز گرفت

مدیرکل دفتر موسیقی گفت: روز گذشته نامه‌ای برای نخستین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی شده بود، بر اساس مسئولیت خودم 3 قطعه‌ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم.
3 قطعه آلبوم چاوشی مجوز گرفت
رویداد۲۴ علی ترابی در حاشیه برگزاری نشست رسانه‌ای جشنواره موسیقی فجر به پرسش‌های خبرنگاران درباره اتفاقات اخیر حوزه موسیقی پاسخ داد.

وی درباره موضوع پرحاشیه انتشار آلبوم «ابراهیم» محسن چاوشی ضمن ارائه توضیحاتی از روند پروسه اداری مجوز این اثر موسیقایی توضیح داد: روز گذشته نامه ای برای اولین بار به دست ما رسید که مبنای آن تقاضای بازبینی در اشعار این آلبوم شده بود این در حالی است که تاکنون هیچ موسیقی پیرامون این آلبوم به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: البته ما در این مدت با آقای چاوشی نشستیم، با هم بستنی خوردیم و در یک شرایط دوستانه گفت و گو کردیم. من در این فضا بر اساس مسوولیت خودم 3 قطعه ای را که اصلاحیه خورده مجوز دادم و 2 قطعه دیگر نیز اصلاحاتی دارند که باید درباره آن اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره انتشار کتابی که برخی از اشعار آلبوم در آن گنجانده شده، گفت: فرض بر اینکه کتاب هم منتشر شده باشد اما این کتاب مبنی بر مجوز داشتن شعر برای موسیقی نیست. من فکر می کنم حساسیت ها در این زمینه بیشتر از حد شده است.

ترابی توضیح داد: البته تا روزی که در کشورمان برای تولید آلبوم و کنسرت موسیقی باید مجوز دریافت کنیم پس باید قوانین را بپذیریم. بخشی از این قوانین با تغییر مدیران سهل یا سخت می شود اما بخشی دیگر نیز مربوط به قوانین است که باید پابرجا بماند.

وی ادامه داد: البته در روزهای گذشته اشعار مورد مناقشه را به صورت خصوصی به برخی از دوستان ارائه داده ام و هیچ کدام تایید نکرده اند که باید وزارت ارشاد به این شعرها مجوز بدهد.

ترابی درباره کنسرت خیابانی همایون شجریان هم گفت: پس از اینکه همایون شجریان برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کرد ما هم به صورت رسمی از این موضوع استقبال کردیم. حتی مشاهده کردم تعدادی از مدیران شهرداری تهران نیز جلساتی با آقای شجریان برگزار کرده و برای برگزاری کنسرت اعلام آمادگی کردند.

وب با بیان اینکه پس از این جلسات نامه ای از شجریان به دفتر موسیقی ارسال شد که در آن نامه برای برگزاری کنسرت در پارک های تهران آمادگی خود را اعلام کرد، ادامه داد: البته ما در پاسخ این نامه گفتیم دفتر موسیقی وزارت ارشاد اختیاری برای برگزاری کنسرت در پارک ها ندارد یعنی باید فرد یا مجموعه ای مسوولیت برگزاری کنسرت در آن مکان را به عهده گرفته و در این زمینه نیز نامه نگاری هایی را انجام دهد.

مدیر کل دفتر موسیقی ادامه داد: بعد از این پروسه اداری نامه دیگری از همایون شجریان به دفتر موسیقی ارسال و در آنجا سه بوستان تهران به عنوان محل برگزاری کنسرت معرفی شد. پس از این نامه ما اعلام کردیم اگر یکی از نهادهای مدیریت شهری نامه کتبی را برای آمادگی برگزاری کنسرت همایون شجریان در این بوستان ها ارسال کنند ما به صورت کامل کنار این هنرمند هستند. ترابی در عین حال گفت: البته تا این لحظه هیچ نامه کتبی از شهرداری تهران به دست ماه نرسیده اما باز هم اعلام می کنم ما در این زمینه آمادگی کامل داریم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان