تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی :

هیچ مشکلی در تولید روغن نداریم/ بانک مرکزی ارز لازم را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد

دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان این که در حال حاضر مشکلی در تولید روغن در کشور وجود ندارد گفت: باید بگویم ما هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم، فقط بانک مرکزی ارز لازم را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.
هیچ مشکلی در تولید روغن نداریم/  بانک مرکزی ارز لازم را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد
رویداد۲۴ امیرهوشنگ بیرشک  با اشاره به این که متاسفانه طی روزهای اخیر حجم خرید مردم از فروشگاه‌ها بسیار بالا رفته است، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت مشکلی در تولید روغن ندارد.

‎وی با بیان این که از بانک مرکزی و دولت می‌خواهیم روند تخصیص ارز به واحدهای تولیدی روغن را با سرعت بیشتری انجام دهدوکمبود و گرانی مواد بسته بندی از قبیل مواد پتروشیمی و حلب افزود: واحدهای تولیدی روغن در 18 اردیبهشت ماه امسال بعد از دو سال مجوز افزایش 9 درصدی محصولات خود را دریافت کردند، به نحوی که بعد از این تاریخ به هیچ عنوان روغن نباتی هیچگونه افزایش قیمتی نداشته است.

‎دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی تصریح کرد: ممکن است برخی از تولید کنندگان قبلا برای فروش محصولات خود تخفیفاتی را در نظر گرفته بودند که با افزایش هزینه های تولیدی بهای تمام شده و زیان واحدهای تولیدی کارخانجات جهت ادامه روند تولیدمجبور به حذف تخفیفات شدندکه به تبع آن مردم احساس می کنند قیمت روغن افزایش پیدا کرده است

‎وی در خصوص وابستگی واحدهای تولیدی به واردات روغن خام، گفت: 85 تا 90 درصد روغن خام واحدهای تولیدی به صورت مستقیم و یا به صورت واردات دانه‌های خارجی روغن خام تامین می‌شود که در این رابطه باید بگویم ما هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم، فقط بانک مرکزی ارز لازم را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد.

بیرشک با اشاره به اینکه میزان تولید روغن در ٤ ماهه نخست امسال 470 هزار تن بوده است، گفت: براساس آمار در چهارماهه نخست امسال هم میزان تولید روغن 480 هزار تن اعلام شده است.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان