تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از ۱۱۰ سکه وجود ندارد/ پرداخت مهریه را نمی‌توان با قانون محدود کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سقف، محدودیت و معیار پرداخت مهریه قبلا انجام شده و امکان تغییر این مسئله وجود ندارد.
امکان کاهش سقف پرداخت مهریه از ۱۱۰ سکه وجود ندارد/ پرداخت مهریه را نمی‌توان با قانون محدود کرد
رویداد۲۴ در رابطه با عدم مطابقت شرایط معیشتی زندانیان مهریه با معیار ۱۱۰ سکه بهار آزادی گفت: دریافت مهریه به فرهنگ و اعتقادات خانواده ارتباط دارد، چرا که در شرایط فعلی و افزایش قیمت سکه و طلا، افرادی هستند که ۱۰۰۰ سکه مهریه دارند، در عین حال فردی هم مشاهده می‌کنید که تنها یک جلد کلام الله مجید را به عنوان مهریه قرار داده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: پرداخت مهریه، موضوعی نیست که بخواهیم، قانون و چارچوب مشخصی تعیین بکنیم چرا که یک موضوع شخصی و خانوادگی است. ایجاد سقف و معیار پرداخت مهریه و ایجاد محدودیت قبلا انجام شده و امکان تحمیل مجدد وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با ازدواج نیاز به فرهنگ سازی ویژه دارد، اگر وزیران، وکیلان، مسئولان کشوری عروسی فرزندانشان را ساده برگزار کرده و مهریه دختران و پسرانشان را در چارچوب اسلامی حفظ کنند، قطعا می‌توانند زمینه ساز فرهنگ سازی در امر ازدواج شوند.
منبع: خانه ملت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهریه ، عزیزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
آقاي به اصطلاح نماينده ي مردم ! اگر پسر خودتم گوشه ي زندان بود بخاطر سكه و مهريه همين حرفو ميزدي ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
خیر اگر پای طلاق بود ایشان پسرش ازاد بود دختر مردم را زندان می انداخت .بعدش میگفت قانون باید برای زن و مرد یکسان باشد
...والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
از سخنان گهربار این به ظاهر نماینده معلوم میشه که باید سقف تعداد سکه ها تعدیل و کاهش پیدا کنه . به این دلیل که قبلا هم تغییر پیدا کده . پس شایط روز هست که تاثیر گذار هست . از ایشون می پرسم اگه فرض محال قیمت سکه الان برسه مثلا به صد هزار تومان این اااقاا چی داره که بگه ؟
نظرات شما
پیشخوان