تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

استفاده از تمام ظرفیت قانونی برای تنبیه تماشاگران متخلف

اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه ای هفت ماده ای درباره هفته های آغازین هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تاکید کردند که از تمام ظرفیت قانونی خود برای تنبیه افراد حقیقی و حقوقی متخلف استفاده خواهند کرد.
استفاده از تمام ظرفیت قانونی برای تنبیه تماشاگران متخلف

رویداد۲۴ اعضای این کمیته در ابتدای این بیانیه به شرکت قدرتمندانه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه اشاره و آورده اند: حضور قدرتمندانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی روسیه موجب اعتلای غرور ملی و شور و شعف اجتماعی در کشور شد و پس از این رقابت ها، هجدهمین دوره لیگ برتر آغاز شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: درهفته های اول و دوم فصل جاری به نسبت 16 هفته فصل گذشته کمترین گزارش های انضباطی به دست اعضا این کمیته رسید که ابتدا موجب خرسندی و رضایت شد و در ادامه فصل فوتبالی آرام و منضبطی را به ما نوید می داد.
اعضای این کمیته با اشاره به وقایع و اتفاقاتی که در سه دیدار هفته سوم این مسابقات شاهد بودیم، اضافه کرده اند: بروز این وقایع زیبنده فوتبال کشور نیست زیرا تماشاگران فوتبال ایران اسلامی همواره از نظر کمی و کیفی نه تنها موجب افتخار ملی کشور بلکه مورد تحسین مقامات فوتبال آسیا نیز بوده اند.
در ادامه بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است: در حال بررسی گزارش مقامات رسمی در خصوص این سه دیدار بوده و به مسایل آن 3 دیدار رسیدگی خواهیم کرد اما لازم دانستیم موارد زیر را جهت استحضار جامعه فوتبال کشور اعلام کنیم:
1-امتیاز آورترین عامل در فوتبال ملی و باشگاهی کشور عزیزمان ایران،حضور پرشمار علاقه مندان به فوتبال است که همواره در سرما و گرما در کنار بازیکنان و مربیان و عوامل اجرایی فوتبال موجب دلگرمی شده اند، لذا کمیته انضباطی نیز مصمم است تا جایی که ممکن است با اعمال تنبیهات جایگزین، مانع حضور تماشاگران و هواداران واقعی فوتبال در ورزشگاه نشود.
2-با بررسی پرونده ها و با عنایت به تجربیات سال های گذشته می توان قاطعانه اعلام کرد: هرجا مدیران و عوامل اجرایی باشگاه های مهمان و میزبان،به ویژه مشوقین و کانون هواداران، اراده کرده و همکاری موثر در هدایت تماشاگران داشته اند، نتایج مطلوبی بدست آمده است البته گاهی نیز یک حرکت ناشایست و غیرقانونی موجب بروز تنش و التهاب در روی سکوها شده است.
3-کمیته انضباطی ضمن اعلام مراتب تشکر و قدردانی از همه عوامل پر تلاش در ایجاد نظم و امنیت ورزشگاه ها و تقدیر ویژه از هواداران واقعی فوتبال تاکید می کند هرگونه رفتار غیرقانونی تماشاگران منتسب به تیم های میزبان و مهمان موجب صدور رای تنبیه و مجازات تیم محبوبشان در دیدارهای آینده خواهد شد؛ بنابراین چنانچه به عنوان هوادار دلسوز در کنار تیم موردعلاقه خود هستند سعی کنند با ارتقای رفتار اجتماعی و ابراز فرهنگ والای ورزشی یار دوازدهم تیم خود باشند.
4- مسئولیت هدایت تماشاگران با مقامات باشگاه ها است. بر همین اساس، مدیران باشگاه ها ضمن هدایت فرهنگی تماشاگران منتسب به باشگاه خود، باید از هرگونه مصاحبه و انتشار اخبار کذب و التهاب آور که موجب تشویش اذهان علاقمندان به فوتبال می شود، پرهیز کنند.
5-مقررات انضباطی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و نیز مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، این ظرفیت را دارد که با متخلفان (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) برخورد قانونی مناسب داشته باشد که در صورت لزوم، اعضای کمیته انضباطی در فصل جاری فوتبال از تمام ظرفیت قانونی استفاده و تنبیهات موثرتری مانند محروم کردن تماشاگران معلوم الحال و نیز کم کردن از تعداد تماشاگران در مسابقه های خاص را اعمال خواهند کرد.
6-باتوجه به اینکه در مسابقات انجام شده در سه هفته گذشته جلوه های ویژه ای از اخلاق اسلامی و مهمان نوازی و تشویق تیم مهمان در برخی ورزشگاه ها صورت گرفت، انتظار داریم هواداران واقعی فوتبال در هفته های آینده نیز ضمن همکاری با عوامل اجرایی مسابقات و رعایت شئونات اسلامی اقدامات چشمگیری انجام دهند و باوجود اینکه مقررات انضباطی فوتبال به صراحت به تشویق و تقدیر نپرداخته است، این کمیته مصمم است در راستای ترویج فرهنگ و اخلاق هواداری و تشویق عوامل موثر در هدایت تماشاگران، ضمن تقدیر و تشکر از کانون هواداران تیم های میزبان و مهمان، پاداش های مناسبی نیز برای آنان در نظر بگیرد.
7-معتقدیم اعمال تنبیهات و محرومیت ها نمی تواند به تنهایی به بازدارندگی صد در صد منتهی شود؛ بنابراین برای ارتقای سطح فرهنگی ورزشگاه ها و ایجاد محیط آرام و نشاط آور روی سکوها نیازمند عزم عمومی و همت و همکاری همه عوامل برگزاری مسابقات هستیم. از این رو از تمامی مقامات باشگاه ها و مدیران اجرایی مسابقات و عوامل امنیتی و انتظامی تقاضا داریم تمهیدات لازم برای ورود و خروج تماشاگران را برای آنان فراهم کنند و از سوی دیگر محیطی مناسب برای حضور آنان بر روی سکوها ایجاد کنند. همچنین با هرگونه بی اخلاقی و هنجار شکنی برخورد کرده و عوامل بی نظمی در ورزشگاه ها را مطابق گزارش های معمول به مقامات مسئول اطلاع دهند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان