تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

جزییات پرونده بازداشت شهردار زابل و تیم هفت 7 نفره/ متهمان اعتراف کردند

فرماندار زابل می‌گوید متهمان پرونده می‌گوید متهمان پرونده شهرداری زابل در بازجویی‌هایی اولیه اعتراف کرده‌اند. دادستان این شهر نیز گفته است اختلاس و جعل اسناد تنها بخشی از جرائم شهردار و کارمندان دستگیر شده شهرداری زابل بوده است.
جزییات پرونده بازداشت شهردار زابل و تیم هفت 7 نفره/ متهمان اعتراف کردند
رویداد۲۴ خبر بازداشت شهردار زابل در حالی منتشر شد که از جزییات آن اطلاعی در دست نبود. آنگونه که مسئولان شهرستان زابل گفته‌اند از مدت‌ها پیش گزارش‌ها و پیام‌های متفاوتی از تخلفات و اقدامات غیرقانونی شهردار زابل به گوش می‌رسیده که در موضوع پارک ملت این شهر، گزارش این تخلفات به اوج رسیده است. با بررسی ابتدایی ماجرا، مسئولان نظارتی متوجه می‌شوند تخلف بزرگی در کار بوده است تا همان بدو امر شهردار زابل و تیم هفت نفره‌ای متشکل از معاونان وی و پیمانکاران شهرداری دستگیر شوند.

فرماندار زابل: متهمان اعتراف کردند

هوشنگ ناظری معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل اطلاعات بیشتری در اختیار رویداد۲۴ گذاشته است و می‌گوید: دستگاه‌های نظارتی همواره در حال رصد و بررسی عملکرد شهرداری زابل بودند و در فرآیند بررسی‌های خود با مسائل غیرقابل توجیهی مواجه شدند که در پایان بررسی‌های دستگاه‌های نظارتی شهردار زابل و تیم هفت نفره آن که تعدادی از کارکنان و به ویژه پیمانکار پارک ملت زابل، دستگیر شدند.

فرماندار زابل با بیان اینکه وسعت تخلفات در دست بررسی است، گفته است: اکثر تخلفات این افراد در بخش‌های مالی و اجرایی صورت گرفته است و براساس اعترافات، نظارت‌های دستگاه‌های ناظر و بازجویی‌های صورت گرفته، افراد متخلف دستگیر شده‌اند.

او با بیان اینکه گلایه‌های متعددی از اقدامات نادرست شهرداری، به فرمانداری زابل گزارش شده افزود: علاوه بر مردم، گروه‌ها و تشکل‌های متفاوتی از وضعیت نامناسب اقدامات شهرداری در حوزه شهر زابل ناراضی بوده و همواره در حال بحث و گفت‌و‌گو بوده‌اند.

دادستان زابل: اختلاس و جعل اسناد تنها بخشی از جرائم متهمان است

محمد سرگزی دادستان عمومی و انقلاب زابل در این‌باره به رویداد۲۴ می‌گوید: اختلاس و جعل اسناد تنها بخشی از جرائم شهردار و کارمندان دستگیر شده شهرداری زابل بوده است.

این مقام قضایی  استان سیستان و بلوچستان می‌افزاید: شهردار زابل به همراه دو نفر از معاونان و چهار نفر از کارکنان شهرداری زابل در راستای جرائم تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و جعل اسناد دستگیر شده و پرونده آنان در حال بررسی است.

سرگزی همچنین به رویداد۲۴ خبر داده است که پرونده این افراد در مرحله مقدماتی است و اطلاعات تکمیلی طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.
برچسب ها: زابل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان