تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئول مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال خبر داد:

برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان با ادغام لیگ‌ A و B

مسئول مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال: امسال لیگ A و B را ادغام کردیم و برای اولین بار لیگ برتر بسکتبال بانوان را از آبان ماه برگزار می‌کنیم.
برگزاری لیگ برتر بسکتبال بانوان با ادغام لیگ‌ A و B
رویداد۲۴ تالین طهماسیان مسئول کمیته‌ داوران و مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال، در مورد لیگ برتر بسکتبال  بانوان، اظهار کرد: در نظر داریم حداکثر با ۱۲ تا ۱۴ تیم لیگ را برگزار کنیم. البته دو تیم از ۱۴ تیم سهمیه خاص هستند که در صورت انصراف سایر تیم‌ها جایگزین‌شان می‌شوند، هرچند ۱۰ تیم هم ایده‌آل است و با این تعداد مشکلی نداریم.

او در ادامه‌ افزود: تیم‌هایی می‌توانند برای حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان اعلام آمادگی کنند که سال ۹۶ در لیگ A و B حضور داشتند . تیم‌های جدید هم جز سهمیه‌های خاص در نظر گرفته می‌شود که پس از ارسال درخواستشان به فدراسیون بسکتبال و بررسی و تایید می‌توانند لیگ برتری شوند.

طهماسیان در مورد تفاوت لیگ برتر با  لیگ  A و B، بیان‌ کرد: قوانین این دو فرقی با هم ندارد و فقط چون در سال‌های قبل تعداد تیم‌ها زیاد بود، تصمیم گرفته شد که لیگ A  و B  داشته باشیم، اما امسال این دو را به نام لیگ برتر یکسان سازی و ادغام کردیم.

مسئول کمیته‌ داوران و مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد زمان شروع و پایان لیگ برتر، خاطر نشان کرد: این لیگ اوایل آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و چون مسابقات برون مرزی مختلفی همچون اعزام تیم‌های پنج نفره، سه نفره و مسابقات غرب آسیا را داریم،‌ منتظر جدول ها برگزاری آنها هستیم تا برنامه‌ریزی مان به گونه‌ای باشد که تیم‌ها آسیب نبینند و اعزام‌شان در فصل استراحت نباشد که افت تمرینی داشته باشند بنابراین هنوز زمان پایان لیگ را مشخص نکردیم.

او در مورد شیوه برگزاری فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان، گفت‌: دوره‌های مقدماتی که به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و سپس مرحله پلی‌آف را داریم اما در مورد فینال که به صورت  یک دوره رفت و برگشت، ضربدر فینال یا سه از پنج باشد به جلسه قرعه‌کشی مسابقات بستگی دارد که در شهریور ماه برگزار می‌شود،  پس از نهایی شدن تعداد تیم‌ها و نظرخواهی از آنها تصمیم لازم در این مورد گرفته می‌شود.

مسئول کمیته‌ داوران و مسابقات بانوان فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای برگزاری لیگ رشته بسکتبال سه نفره گرفته شد یا خیر ، بیان‌ کرد: بسکتبال سه نفره با این که رشته‌ای نو پا است، اما خوب پیش می‌رود؛  مسابقه‌های قهرمانی کشوری و اعزام های آن به موقع انجام می‌شود و در مورد لیگ این رشته هم باید با کمیته‌ سه نفره به توافق برسیم ،  ولی هنوز در مورد این موضوع به نتیجه‌ای نرسیدیم.

طهماسیان در پایان به تسویه مالی با داوران لیگ ۹۶ اشاره کرد و گفت‌: از نظر مالی با داوران لیگ ۹۶ تسویه حساب کردیم و هیچ بدهکاری نداریم. امسال با توجه به این که مسابقات برون مرزی داریم امیدوارم تیم‌ها با توانایی و آمادگی بالایی در لیگ برتر شرکت کنند.

در حال‌ حاضر ۱۰ تیم برای حضور در لیگ برتر بسکتبال بانوان اعلام آمادگی  کردند که اسامی آنها به شرح زیر است:

خانه بسکتبال اصفهان، خانه بسکتبال خراسان رضوی، باشگاه فرهنگی ورزشی پالایش نفت آبادان، باژوند بوشهر، گروه بهمن، شرکت ملی گاز، صدرای شیراز، دانشگاه آزاد گلستان، دانشگاه آزاد تهران و عباسی تهران.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان