تاریخ انتشار: ۰۶:۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ژن‌های خوب در نوبت اول استخدام سازمان بازنشستگی شهرداری/ توفیقی: برایمان پاپوش درست کردند!/ درویشی: توفیقی جوک می‌گوید

روند استخدام افراد در مجموعه شهرداری به موضوعی عجیب تبدیل شده است. یکی از این مجموعه‌ها، سازمان بازنشستگی شهرداری است که شرکت عمران کارکنان زیرمجموعه آن همچنان در حال جذب ژن‌های خوب است و قرار است چهره‌های جدید به همراه فرزند چند نفر از مدیران در آن استخدام شوند.
ژن‌های خوب در نوبت اول استخدام در سازمان بازنشستگی شهرداری/ توفیقی: برایمان پاپوش درست کردند!/ درویشی‌پور: توفیقی جوک می‌گوید
رویداد۲۴ ماجرای استخدام‌های شهرداری تمامی ندارد. چندی پیش رسانه‌ها سندی منتشر کردند که جزییات استخدام سه روزه ژن‌های خوب را نشان می‌داد. سازمان بازنشستگی شهرداری آن زمان پاسخ داده بود که «تخلفی صورت نگرفته و تهدید کرده بود که انتشار این اخبار قابل پیگرد قانونی است!» احتمالا مدیران سازمان بازنشستگی بهتر می‌دانستند ماجرا چیسیت که کار به پیگرد قانونی نرسید.

دو سه روز از انتشار خبر گذشته بود که رویداد۲۴ در گزارشی به موضوع استخدام‌های شهرداری پرداخت و اسناد جدیدی منتشر کرد که نشان می‌داد دو گروه 5 و 7 نفره که چند نفر آنها فرزند مسئولان و مدیران بودند، با گروه‌های استخدامی 14 به بالا قرار است در سازمان بازنشستگی مشغول به کار شوند.

سمیع‌الله مکارم حسینی سرپرست وقت شهرداری تهران در پاسخ به گزارش رویداد۲۴ اعلام کرد که نیروی انسانی سازمان بازنشستگی مستقل از شهردرای است لذا استخدام‌های آنها ربطی به شهرداری ندارد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شد که حکم انتصاب مدیرعامل و اعضای هئیت مدیره سازمان بازنشستگی توسط محمدعلی نجفی شهردار تهران امضا شده بود.

ژن‌های خوب در نوبت اول استخدام سازمان بازنشستگی!

هرچند آن زمان در دو نوبت اسناد استخدام‌ها منتشر شده بود، اما کل ماجرا توسط رییس سازمان بازنشستگی و سرپرست وقت شهرداری و معاون منابع انسانی شهرداری تکذیب شد، با اینهمه آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده روند استخدام‌های مبهم همچنان در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ادامه دارد. آنگونه که محمود میرلوحی خبر داده بود پس از اجرای قانون منع استخدام‌ها در دوره جدید حدود 120 نفر در شهرداری استخدام شده‌اند. یکی از مجموعه‌هایی که استخدام‌ها در آن انجام شده بود سازمان بازنشستگی شهرداری بود که شرکت عمران کارکنان زیرمجموعه آن همچنان در حال جذب ژن‌های خوب است و قرار است چهره‌های جدید به همراه فرزند چند نفر از مدیران در آن استخدام شوند. متن درخواست این استخدام در حالی توسط سیدامید توفیقی خطاب به رییس سازمان بازنشستگی ارسال شده که همچون نامه‌های پیشین، تاریخ شروع به کار این افراد نیز مشخص شده است. در نامه استخدام جدید اسامی 8 نفر به چشم می‌خورد که بر پایه اطلاعات رویداد۲۴ چند نفر از آنها از خویشاوندان مدیران و مسئولان کشور هستند.

توفیقی: پاپوش درست کرده‌اند

با آنکه پیش از این ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهرداری گفته بود هیچگونه استخدامی در شهرداری صورت نگرفته، امید توفیقی رییس شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران به رویداد۲۴ می‌گوید شرکت عمران کارکنان 40 نیرو دارد که 28 نفر آن‌ها تعدیل شده‌اند لذا طبیعی است در چنین شرایطی نیروی جدید بگیریم.

از امید توفیقی درباره استخدام‌های جدید پرسیدیم، او پاسخ داد: افرادی که قبلا اینجا مشغول بودند، اکنون در حال پاپوش درست کردن برای ما هستند و نام برخی از خویشاوندان مدیران را به لیست درخواستی مجموعه اضافه کرد‌اند. این ماجرا هم کار اعضای یکی از کانال‌های تلگرامی است که از این سازمان اخراج شده‌اند! یکی از این افراد درویشی‌ رییس دفتر قاسمی رییس سازمان بازنشستگی شهرداری بود که به سیستم سامانه مکاتبات دسترسی داشت و اسم آقای جعفر قاسمی را هم در لیست اضافه کرد. آقای قاسمی با من تماس گرفتند گفتند شما چند نفر نیرو می‌خواستید؟ من گفتم 7 نفر، گفتند پس اینجا نام 9 نفر آورده شده است و بعد ما اصل نامه را به ایشان نشان دادیم که متوجه شدیم بله آقای درویشی برای اینکه برای آقای قاسمی پاپوش درست کند، نام برادر و دیگر افراد را به لیست اضافه کرده بود و بعد از آن بود که ایشان را از کار برکنار کردیم.

توفیقی می‌گوید درویشی و یاران او خارج از مجموعه فعال هستند و امید دارند به مجموعه برگردند اما من روز گذشته با یکی از همکارانشان صحبت می‌کردم و گفتم که اگر بنی‌صدر بار دیگر به کشور بازگشت و رییس جمهور ایران شد، آن‌ها هم می‌توانند بار دیگر برگردند و بخور بخورهایشان را ادامه دهند.

توفیقی درباره اسامی استخدامی در این نامه می‌گوید: نام هادی تاجیک اسماعیلی (فرزند شهردار منطقه 1)، جعفر قاسمی و مصطفی فرهادی (فرزند فرماندار تهران) به لیست اضافه شده است.

درویشی: اگر جعل سند شده، چرا شکایت نکردند؟

رویداد۲۴ ماجرای استخدام‌ها را از کمیل درویشی‌ رییس دفتر پیشین مهدی قاسمی زاویه سادات رییس سازمان بازنشستگی شهرداری پیگیری کرد و اینکه ماجرای پاپوش درست کردن برای مجموعه بازنشستگی چه بوده است؟ او اینگونه ماجرا را تشریح کرد: اولا من اصلا از مجموعه اخراج نشده‌ام بلکه جابجا شده‌ام، دوم اینکه هر آدم اداری می‌داند که چنین کاری امکان‌پذیر نیست که فردی بخواهد نامه فرد دیگری را تغییر دهد. این ادعا چیزی شبیه به یک جوک است. ضمن اینکه اگر من جعل سند کرده بودم، باید از من شکایت می‌شد اما من جابجا شدم و در مجموعه دیگری مشغول به کار هستم.

توفیقی: خوش‌تیپ و با اراده بود، ما هم استخدام کردیم!

توفیقی درباره سایر افراد استخدامی در لیست می‌گوید: از افراد دیگر آقای «م.ج» فقط یک ماه در اینجا مشغول به فعالیت بود. اقای «ع.پ» هم اکنون اینجا مشغول است که خیلی هم با اراده و خوش‌تیپ است و ما او را استخدام کردیم!

«س.م» زبان انگلیسی بلد بود!

او همچنین درباره سایر افراد گفته است: «س.م» یکی از مهندسان ماست که زبان انگلیسی بلد است و مدیر برق مجموعه ما است. نفر دیگر پسر آقای تاجیک اسماعیلی شهردار منطقه 1 بود که تقاضای کار داده بود.

به گزارش رویداد۲۴ پیش از این شورای شهر اعلام کرده بود استخدام خویشاوندان مدیران در مجموعه شهرداری غیر قانونی شده است، با اینهمه گویا این روند در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری همچنان ادامه دارد و افراد با عنوان کاربلد، نخبه، با اراده و ... در حال جذب هستند. محمدجواد شیرازی رییس پیشین سازمان بازرسی شهرداری خبر داده بود که درخواست و جذب نیرو توسط سازمان بازنشستگی مغایر با قوانین شهرداری بوده است. هرچند او دستور توقف گردش آن در سیستم اتوماسیون شهرداری را صادر کرده بود و قرار بود رسیدگی به این موضوع در دستور کار سازمان بازرسی قرار بگیرد اما حضور افشانی و تغییرات مدیریتی مجالی نداد تا سازمان بازرسی شهرداری ماجرا را پیگیری کند. باید منتظر ماند و دید رمضان امینی رییس تازه وارد سازمان بازرسی شهرداری چگونه قرار است با استخدام‌های شهرداری برخورد کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
0
0
سلام خدمت دوستان

این خبر قدیمی را خواندم

دوستان مختلف پاداش خود را گرفتند
اقای درویشی شد مدیری عامل همین شرکت گردشگری سازمان بازنشستگی

اقای نیشابوری به عنوان مدیر روابط عمومی اومد وشد معاون بازنشستگی
و دوستان اقای منتظر یکی یکی باز گشتند

به دوستان بگویید خودتان هستین وقتی به ترنج رسیدید دستتان رو بریدید
نظرات شما
پیشخوان