تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

نکات خواندنی از کاروان ایران در بازی های آسیایی

میانگین سنی کاروان ایران در مجموع زنان و مردان در بازی های آسیایی 25 سال است.
نکات خواندنی از کاروان ایران در بازی های آسیایی

رویداد۲۴ بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از روز شنبه ۲۷ مردادماه به صورت رسمی در ۲ شهر کشور اندونزی(پالمبانگ و جاکارتا) آغاز می شود. وزارت ورزش در آستانه آغاز این رویداد مهم آمارهای جالبی را درباره کاروان ایران منتشرکرده است. 


* هجدهمین دوره بازیهای آسیایی از شنبه هفته آینده در جاکارتا اندونزی رسما آغاز می شود و کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با 379 ورزشکار از ۲۸ فدراسیون در 41 رشته ورزشی در این دوره از بازیهای شرکت می کند.


* در بازیهای آسیایی جاکارتا 282 ورزشکار مرد حضور دارند که نسبت به دوره گذشته این بازیها  در کره جنوبی رشد 28 درصدی دارد. در بخش زنان هم قهرمانان ایران با 97 شرکت کننده و رشدی 70 درصدی نسبت به بازیهای آسیایی اینچئون برای کشورمان به میدان خواهند رفت .


* از مجموع 379 ورزشکار ایران، استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، کرمانشاه، زنجان و آذربایجان شرقی بیشترین ورزشکار را در کاروان اعزامی ایران دارند. ضمن اینکه برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور ورزشکاران تمامی 31 استان ایران در کاروان اعزامی  حضور دارند.


* میانگین سنی کاروان ایران در مجموع زنان و مردان 25 سال است و جوانترین تیم های کاروان ایران به ترتیب تنیس دختران با 18 سال و تکواندو با 19 سال هستند. مسن ترین تیم ایران هم تیم سوارکاری با میانگین 36 سال است.


* جوان ترین ورزشکاران اعزامی ایران به هجدهمین دوره بازیهای اسیایی آرمیتا صادقیان عضو تیم ملی تیراندازی، محمد مهدی کنارنگ از تیم ملی قایقرانی، امین احمدیان تیم ملی تنیس روی میز و امیر سیاوش ذوالفقاریان از تیم ملی تیراندازی ایران همگی با 16 سال سن هستند.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آسیا ، جاکارتا ، ایران ، کاروان
نظرات شما
پیشخوان