تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

پزشکان متخلف مالیاتی جریمه می شوند

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: از میان حدود 20 هزار پرونده پزشکان تهران، تنها 11 هزار پزشک برای عملکرد سال 1396 اظهارنامه مالیاتی به این سازمان ارایه کردند و از این رو پزشکان متخلف جریمه می شوند.
پزشکان متخلف مالیاتی جریمه می شوند

رویداد۲۴ «محمدرضا نوری» درباره میزان مالیات پزشکان تهران اظهار داشت: میانگین مالیات اعلامی پزشکان برای هر نفر، 5 میلیون و 700 هزار تومان بود که با بررسی عملکرد سال 95 آنان که همین میزان مالیات ابراز شده بود، سامانه های طرح جامع مالیاتی، این میانگین را برای هر نفر، حدود 14 میلیون تومان تعیین کرد.
نوری افزود: 500 پرونده پزشکان با درآمد بالا نیز مورد حسابرسی خاص سازمان امور مالیاتی قرار گرفت که میانگین مالیات اعلامی این پزشکان حدود 17 میلیون تومان برای هر نفر بود در حالیکه مالیات واقعی آنها 76 میلیون تومان تعیین و تشخیص داده شد.
رئیس امور مالیاتی تهران درباره پزشکانی که اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکرده‌اند نیز گفت: اطلاعات این افراد برای رسیدگی به وضعیت پرونده مالیاتی آنها از سامانه‌های طرح جامع مالیاتی اخذ و به ادارات خاص رسیدگی پزشکان ارایه شده تا به طور ویژه و با اولویت، حسابرسی شوند.
وی افزود: این افراد با توجه به ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی، طبق قانون مشمول جریمه می‌شوند.
نوری تاکید کرد: بیمارستان‌ها مکلفند هر سه ماه یک‌بار درآمد کسب‌ شده پزشکان را به روش مکانیزه به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند که برخی بیمارستان‌ها به این وظیفه قانونی به ‌درستی عمل نکرده‌اند و باید بر اساس مقررات مربوطه، جرائم مالیاتی برای آنها لحاظ شود.
رئیس امور مالیاتی تهران یادآور شد: از سال گذشته برای پزشکان برنامه منسجمی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا نسبت به تشخیص مالیات آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: پرونده‌های پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند نیز به ‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نسبت به پذیرش هزینه‌ها و تعیین درآمد مشمول مالیات آن‌ها سخت‌ گیرانه برخورد می‌شود.
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران اظهار داشت: اطلاعات درآمدی پزشکان از طریق سامانه‌های اطلاعاتی نظام مالیاتی ازجمله حساب‌های بانکی، در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور است.
نوری با قدردانی از مردم که نسبت به معضل فرار مالیاتی بی‌تفاوت نبودند، از آنها خواست در صورت مشاهده مواردی که مصداق فرار مالیاتی است، آن را از طریق شماره تلفن 1526 و یا سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی اینترنتی www.intamedia.ir به سازمان امور مالیاتی کشور گزارش دهند و اطمینان داشته باشند که این اطلاعات موجب برخورد جدی‌تر با فراریان مالیاتی و گسترش عدالت مالیاتی است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان