تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

۱۳۳بنگاه به ارزش ۱۶هزار میلیارد تومان واگذار شد/ بربنگاه‌های واگذار شده نظارت می‌کنیم تا تعطیلی و فروش زمین انجام نشود

مسعود کرباسیان وزیرامور اقتصادی وداریی از واگذاری های جدید خبر داد و به جامعه کارگری نیز وعده داد که آنها نباید نگران تعطیلی بنگاه‌ها پس از واگذاری باشند.
۱۳۳بنگاه به ارزش ۱۶هزار میلیارد تومان واگذار شد/ بربنگاه‌های واگذار شده نظارت می‌کنیم تا تعطیلی و فروش زمین انجام نشود
رویداد۲۴ کرباسیان در صفحه اینستاگرامش نوشت:تجربه اتفاقات اخیر نشان داد هراندازه بخش خصوصی مولد، شناسنامه‌دار و متعهد کشور توسعه پیدا کند، فرآیندهای اصلاحی و مسیر پیشرفت کشور هموارتر می‌شود. کارآفرینانی که زندگی و علاقه‌شان ریشه در این آب و خاک دارد، هیچگاه منابع کشور را تنها در پی سودشخصی هدر نمی‌دهند. همین امروز هم در میان لیست کسانی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، بیشترین تعهد و رفتار اخلاقی از صاحبان صنایع مولد و اشتغال آفرین دیده می‌شود که تمام وجودشان را برای توسعه و اشتغال آفرینی گذاشته‌اند.

امروز همانطور که اسامی متخلفان بیان و اعلام می‌شود، نام و نشان کارآفرینان و صاحبان اصیل کسب وکار هم باید سرزبان ها باشد و چه پرهیزی بدتر از اینکه این الگوهای موفق و ملی را به جامعه معرفی نکنیم.

در وزارت امور اقتصادی و دارایی دو اصل را به شکل جدی دنبال می کنیم. اول اینکه همسو با تاکیدات رهبری معظم انقلاب، رئیس جمهور، دیدگاه‌های برنامه اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه‌ای فرآیند خصوصی سازی واقعی ادامه یابد و دوم هم اینکه بخش خصوصی واقعی مورد حمایت جدی قرار گیرد و تکریم و تقدیر شود.

از دومین ماه که در وزارت اقتصاد حضور یافتم به صورت جدی موضوع تعریف پروژه‌های راهبردی را دنبال کردم. در نتیجه 33 پروژه کلیدی تعریف شد که یکی از مهمترین آنها «تکمیل فرآیند واگذاری سهام بنگاه های مشمول واگذاری» بود. خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم هیچگونه انتقال اصل سهام بابت رد دیون دولت نداشته باشیم و 100 درصد واگذاری ها نیز به بخش خصوصی واقعی صورت گیرد.

در ادامه این مسیر 139 بنگاه جهت واگذاری آماده سازی و قیمت گذاری شدند که از این تعداد 133 بنگاه به ارزش 16 هزار میلیارد تومان عرضه شد.

فرآیند واگذاری ها نیز با دقت رصد شد تا اصل شفافیت و اطلاع رسانی به موقع در مورد آنها رعایت شود. گاهی در میان جامعه کارگری این نگرانی ایجاد می شود که واگذاری بنگاه به رفتارهایی خلاف مقررات مانند تعطیلی مجموعه و فروش تجهیزات و زمین کارخانه منجر شود ولی باید به جامعه کارگری اطمینان بدهم که اقدامات لازم در خصوص نظارت بربنگاه‌های واگذار شده و درحال واگذاری در بسترهای قانونی نظارت پس از واگذاری با دقت انجام می شود.

به جهت حساسیت ها در مورد شیوه واگذاری و خریداران هم فرآیندهای بعدی به خوبی طی شده به طوری که اقساط حاصل از واگذاری ها به مبلغ 164 میلیارد تومان پیگیری و وصول شده است. همچنین اهداف درآمدی حاصل از واگذاریها به مبلغ 8.310 میلیارد تومان هم محقق شده است.

باور قلبی ما این است که اقتصاد ایران بدون حرکت در مسیر خصوصی سازی به نقطه مطلوب نمی رسد. بخش خصوصی اصیل کشور ضامن سلامت اقتصاد است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان