تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مهندس صدری:

ارتقا و بهبود شاخص‌های کیفی شبکه شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به پایش مستمر وضعیت شبکه از منظر ده شاخص کیفی اعلام کرد: درنتیجه اقدامات انجام‌شده و با استفاده از سامانه مدیریت و پایش یکپارچه شبکه در چند ماه اخیر وضعیت سراسری شبکه بهبود قابل‌توجهی پیداکرده است.

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران مهندس سید مجید صدری ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به افتتاح مرکز عملیات یکپارچه شرکت مخابرات ایران در شاخص‌های کیفیت مربوط به شبکه دیتا و بهینه‌سازی شبکه، اقدامات اصلاحی در مراحل مختلف انجام‌شده که تعدادی از این اقدامات جنبه توسعه‌ای داشته و تعدادی نیز به‌منظور بهینه ‌سازی شبکه صورت پذیرفته است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر شبکه شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور از منظر ده شاخص کیفی به‌صورت سیستمی، پایش و ارزیابی می‌شود افزود: در شاخص DNS Resolution Time که عبارت از مدت‌زمانی است که سرور DNS به درخواست کاربر پاسخ می‌دهد با کاهش زمان پاسخگویی به اهداف خود دست‌یافته‌ایم، به‌نحوی‌که این شاخص در مدت شش ماه گذشته منتهی به مردادماه ۹۷ از حدود ۱۲۰ میلی‌ثانیه به ۳۶ میلی‌ثانیه رسیده که موجب افزایش رضایتمندی مشترکین گردیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین اضافه کرد: در شاخص page laod Time که به مفهوم زمان انتظار برای باز شدن کامل یک صفحه اینترنتی است در طی دوره ۶ ماه اخیر با کاهش ۱۱ درصدی به ۱۰ میلی‌ثانیه رسیده‌ایم که کاهش این زمان موجب افزایش رضایتمندی مشترکین می‌شود.

وی اظهار داشت: در شاخص‌هایpacket loss,Latency و Jitter که به‌مفهوم تأخیر و یا نرسیدن بسته‌های دیتا به مقصد و نوسانات تأخیرهای حادث‌ شده می‌باشد بهبود و کاهش قابل‌توجهی داشته ایم، به ‌نحوی‌که طبق اعداد و ارقام سامانه‌های پایشی، packet Loss حدود۱/۸۵درصد کاهش داشته و همچنین مقادیر Latency حدود ۷/۵ میلی‌ثانیه و شاخص Jitter نیز حدود ۴/. میلی‌ثانیه بهبود داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین اضافه کرد: در سایر شاخص‌های کیفی نظیر MTTR(متوسط رفع زمان خرابی)، مقدار مصرف ترافیک داخلی نسبت به ترافیک بین‌الملل و شاخص Availability نیز در این بازه زمانی به مقادیر مطلوبی دست یافته ایم.
وی افزود: با توجه به تجمیع ترافیک بین الملل در چهار ناحیه از کشور میزان مصرف ترافیک داخلی ۲۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافته که این میزان قبل از تجمیع ترافیک، از طریق روتر های شرکت ارتباطات زیرساخت مسیریابی می گردید.

مهندس سید مجید صدری ادامه داد در مورد شاخص پورت‌های ناپایدار نیز علی‌رغم افزایش تعداد پورت‌های منصوبه، این شاخص به کمتر از ۱۰ درصددر کل پورتهای منصوبه رسیده است و در شاخص پهنای باند واقعی مشترک در سطح کشور با رسیدن به میانگین ۸ مگابیت بر ثانیه به هدف تعیین‌شده نزدیک شده‌ایم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان