تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مقیمی به رویداد۲۴ خبر داد؛

تغییر ساعت کاری ادارات دولتی از شهریورماه/ هوا خنک شود، روال عوض می‌شود

مقیمی می‌گوید: تا امروز و با تلاش‌هایی که صورت گرفت 400 مگابایت برق در استان تهران صرفه جویی شد و این روند تا آخر مرداد ادامه دارد و اگر در شهریورماه هوا خنک‌تر شود این روال عوض خواهد شد.
111111111111111111
رویداد۲۴ محمد آیتی: پس از بحران سراسری آب در کشور و به تبع آن کمبود برق، دولت تصمیم گرفت صرفه جویی را از دستگاه‌های زیرمجموعه خود شروع کند. از این رو ساعت شروع کار دستگاه‌های دولتی در استان تهران به 6 و پایان کار به 14 منتقل شد. محمدحسین مقیمی استاندار تهران درباره اثرات این اقدام  به رویداد۲۴ می‌گوید: تغییر ساعت کاری ادارات، انتخاب ما نبود. 4000 مگابایت برق را در نیروگاه‌های آبی به خاطر کمبود آبی که داشتیم باید مدیریت می‌کردیم و این مدیریت باید در بخش آب هم مثل برق انجام می‌شد. از این‌رو وزارت نیرو نیاز به کمک داشت و وظیفه همه دستگاه‌ها بود که این 4000 مگابایت برقی که نداریم را مدیریت کنیم.

استاندار تهران افزود: برای اولین بار دولت قبول کرد صرفه جویی را در ادارات خود عملیاتی کند چون قبلاً این موضوع را به صنایع انتقال می‌داد. از این‌رو دولت اعلام کرد در ساعت‌هایی که مصرف برق بالاست ادارات روی به صرفه جویی بیاورند. یعنی اینکه ادارات از دستگاه‌های سردکننده کمتر استفاده کنند و روی به استفاده از برق اضطراری خود بیاورند.

مقیمی تصریح کرد: تا امروز و با تلاش‌هایی که صورت گرفت 400 مگابایت برق در استان تهران صرفه جویی شد و این روند تا آخر مرداد ادامه دارد و اگر در شهریورماه هوا خنک‌تر شود این روال عوض خواهد شد و ساعت کاری به شرایط سابق باز می‌گردد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان