تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مدیر طرح ملی همسان گزینی مطرح کرد؛

دلایل تاخیر در ازدواج دختران دهه 60

حسینی از تاخیر در ازدواج دختران متولد نیمه دوم 50 و نیمه اول دهه 60 خبر داد و گفت: با توجه به اطلاعات ثبت نامی در سایت همسان گزینی، پسران متولد دهه شصت ،اغلب خواهان ازدواج با دخترانی با فاصله سنی بیشتر هستند.
دلایل تاخیر در ازدواج دختران دهه 60
رویداد۲۴ زهره حسینی مدیر طرح ملی همسان گزینی علت اصلی و‌ چرایی تاخیر ازدواج  در بین جوانان دهه ۵۰ را طبق آمار اطلاعاتی ثبت نامی در همسان گزینی تبیان کمیت تعداد پسران نسبت به دختران دانست و گفت: طبق آمار ثبت احوال، تعداد پسران دهه 50 از دختران دهه شصت ( که با هم تناسب سنی برای ازدواج داشته اند ) کمتر است.

وی تاخیر ازدواج را بیشتر در دختران متولد نیمه دوم 50 و نیمه اول دهه 60 مطرح کرد و افزود:  با توجه به اطلاعات ثبت نامی در سایت همسان گزینی پسران متولد دهه شصت اغلب خواهان ازدواج با دخترانی با فاصله سنی بیشتر هستند. به همین علت در مورد دختران متولد دهه شصت عملا امر همسان گزینی سخت تر است.

مدیر طرح ملی همسان گزینی، از دیگر دلایل تاخیر در ازدواج دختران را تمایل به ادامه تحصیلات عالیه دانست و تصریح کرد: تمایل به ادامه تحصیلات عالیه  باعث شده است دختران تمایل به ازدواج پس از اتمام تحصیل داشته باشند و پسرانی را که تحصیلات کمتری نسبت به خودشان دارند؛ نپذیرند.

حسینی با بیان اینکه در سایت همسان گزینی 8  درصد ثبت نام کنندگان افرادی هستند که سابقه ازدواج قبلی دارند، گفت: در این افراد متولدین دهه شصت رتبه اول را دارند و پس از آن متولدین دهه پنجاه در رتبه بعدی هستند . 

وی مهمترین مسئله ازدواج این گروه از ثبت نامی ها ( افراد مطلقه و بیوه) را پذیرش فرزندشان از سوی طرف مقابل مطرح کرد و ادامه داد: بانوانی که متارکه کرده اند یا همسرشان فوت شده است چنانچه فرزندی داشته باشند ؛ معمولا از طرف فرد مقابل این موضوع پذیرفته نمی شود . این مسئله در مورد آقایانی که متارکه کرده اند یا همسرشان فوت شده است نیز دیده می شود.
منبع: برنا
برچسب ها: دهه 60 ، ازدواج
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان