تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
حق شناس:

شجریان درخواست برگزاری کنسرت‌ خیابانی را به وزارت ارشاد نداده است/ آمادگی خود را به شهرداری اعلام کردیم

محمد جواد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اعتقاد دارد که برگزاری کنسرت‌های خیابانی نیاز به کمک و همکاری همه سازمان‌های مربوط دارد. او همچنین خبر داد که همایون شجریان تا به امروز درخواستی برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی به وزارت ارشاد نداده است.
رویداد۲۴محمد جواد حق شناس عضو شورای شهر تهران درباره کنسرت‌های خیابانی و برگزاری آن توسط همایون شجریان گفت: «نفس برگزاری کنسرت‌های خیابانی و پیشنهاد آن توسط آقای شجریان امر خیری است که نشان می‌دهد این هنرمند به فکر قشر قابل توجهی از مردم است که عموما با مشکلاتی مثل افسردگی و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند. به هر حال رویکرد قابل توجهی است که البته چنین تصمیم و پیامی از سوی خانواده شجریان طبیعی هم بود.»
 
حق شناس ادامه داد: «البته عملی کردن و اجرای کنسرت‌های خیابانی به راحتی قابل اجرا نیست. به این دلیل که زمانی که حرف از برگزاری یک کنسرت می‌شود باید به صورت منسجم و حرفه‌ای گروهی وجود داشته‌ باشند که به پیشروی و برگزاری آن کمک کنند. یعنی خود آقای شجریان و گروهی که او را همراهی می‌کنند باید آماده باشند. این میان، هنرمندانی هم هستند که با برگزاری چنین مراسمی موافق و مخالف هستند. اما بنده و آقای حجت نظری در این رابطه و برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی به معاونت هنری شهرداری تهران نامه‌ای نوشتیم تا این کار انجام شود.»
 
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درباره موضع شورای شهر نسبت به برگزاری کنسرت‌های خیابانی گفت: «ما آمادگی خود را به شهرداری اعلام کردیم و در نامه‌ مورد نظر اعلام کردیم که شهر تهران آمادگی برگزاری کنسرت‌های خیابانی را دارد. مجوز برگزاری کنسرت‌های خیابانی باید توسط وزارت ارشاد صادر شود و تامین امنیت آن هم بر عهده استانداری تهران است. از معاونت شهرداری تهران خواستیم تا در برگزاری کنسرت‌های خیابانی کمک کنند و مناطقی که امکان برگزاری کنسرت دارد اعلام کردیم. مطالعات اولیه انجام شده است و آماده همکاری با شهرداری تهران هستیم.»
 
حق‌شناس در انتها گفت: «مکاتبات لازم انجام شده است. اما تصمیم نهایی برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی به مجموعه‌ای که تصمیم می‌گیرند برمی‌گردد. آقای شجریان درخواست رسمی برای برگزاری کنسرت‌های خیابانی در فضای باز به وزارت ارشاد نداده است. ما این موضوع را از معاونت هنری وزارت ارشاد پیگیری کردیم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان